5 LATKI-ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU :)

DROGIE DZIECI!

NA NASZEJ STRONIE BĘDĄ POJAWIAŁY SIĘ KARTY PRACY, ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU, ZACHĘCAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY. ZAPROŚ RODZICÓW I RODZEŃSTWO DO WSPÓLNEJ ZABAWY:)

PO POWROCIE DO PRZEDSZKOLA BĘDZIEMY JE OMAWIAĆ W SWOICH GRUPACH 🙂

MIŁEJ ZABAWY- WASZE CIOCIE 🙂

 

PRZEDSZKOLAKU STWÓRZ SWÓJ DALTOŃSKI PLAN DNIA-WIESZ, JAKIE TO WAŻNE 🙂

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 30.03-03.04.2020

*„Czasem słońce czasem deszcz” – opowiadanie Pani Muzyki.

Rodzice czytają dzieciom tekst, następnie omawiają jego treść zadając pytania

 

Dawno, dawno temu w Krainie Muzyki żyli szczęśliwi mieszkańcy. Codziennie świeciło słońce, wszędzie rosły nutki, a każdy mieszkaniec krainy grał na instrumencie, śpiewał i tańczył. Nawet psy zamiast szczekać gwizdały. Wszystkim żyło się miło, więc w Krainie Muzyki brzmiały same wesołe melodie. Do czasu! Pewnego dnia do wesołej Krainy przybyła smutna wróżka Kropelka. Pozazdrościła mieszkańcom szczęścia i wesołości, zrzuciła na całą krainę deszcz. Padał wiele dni i nocy, przez co nutki nie rosły już tak szybko, a mieszkańcy byli bardzo smutni. Zaczęli też grać smutne melodie. Na szczęście o smutnym losie muzyków usłyszała dobra wróżka – Pani Muzyka. Swoimi wesołymi czarami złagodziła smutne zaklęcie wróżki Kropelki. Od tej pory w Krainie Muzyki czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.

Jak nazywa się miejsce, o którym było czytane?

Dlaczego jej mieszkańcy na początku byli bardzo szczęśliwi? Kto odwiedził Krainę Muzyki?

Jak dziś jest w Krainie Muzyki?

*,,Nutkowa grafomtoryka” – rysuj po śladzie – karta pracy

*PRACA PLASTYCZNA

W rytm muzyki relaksacyjnej – praca plastyczna

Potrzebne nam będą: ręcznik kuchenny, flamastry, biała kartka A4, muzyka relaksacyjna

1. Odrywamy jeden listek ręcznika kuchennego, podkładamy pod niego białą kartkę A4

2. Flamastrami robimy wzorki, tak jak wskazują to punkciki znajdujące się na ręczniku, w tle słychać muzykę relaksacyjną.

MUZYKA RELAKSACYJNA:

*DAR ZABAWY FROEBLA

Ułóż z klocków, które masz w domu, poniższe wzory

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 23-27.03.2020

*JĘZYK HISZPAŃSKI

Obejrzyj bajkę, następnie ułóż obrazek w odpowiedniej kolejności

 

*LITERKA DO PISANIA

*MARCHEWKOWE POLE-PRACA PLASTYCZNA

Będą Ci potrzebne: nici/włóczka pomarańczowa, zielona, żółta, nożyczki, klej, kredki, biała kartka

*MATEMATYKA-WPISZ ODPOWIEDNIA SUMĘ W KRATKĘ

*Z EKOLOGIĄ ZA PAN BRAT 🙂

Zaprojektuj własny symbol żywności ekologicznej

Poszukajcie produktów ekologicznych w gazetach. Wytnijcie je i stwórzcie własną gazetkę ekologiczną.

*JĘZYK ANGIELSKI

Obejrzyj uważnie bajkę, opowiedz o czy rozmawiali Polly i Nat 🙂

*PRACA PLASTYCZNA

,,Słoneczniki’’ – praca plastyczna – wycinamy płatki z żółtego papieru i naklejamy je na białe plastikowe talerzyki jednorazowe. W środku przyklejamy ziarna słonecznika lub płatki śniadaniowe ,,kuleczki czekoladowe’’. Całość przyklejamy do kartki technicznej. Z zielonego papieru wycinamy pasek na łodygę i liście i doklejamy te elementy do słonecznika.

*,,Kanapkowe szaleństwo’’

– stworzenie własnej kompozycji kanapki wykorzystując produkty, które mamy w domu

*WIOSENNA MATEMATYKA-TWORZENIE ZBIORÓW

Dorysuj tyle obrazków w linijce, ile wskazuje liczba obok

 

*Zabawy z kostkami do gry- liczenie

Policz liczbę wyrzuconych oczek na kostce, wykonaj określone czynności:

*Wiosenny kwiat-praca plastyczna

Do wykonania pracy potrzebne będzie:
– kolorowe kartki z bloku (zielone przeznaczone na wykonanie łodygi oraz liścia, pozostałe kolory uzależnione od tego jaki kolor kwiatka dziecko wybierze)
– klej
– nożyczki
Sposób wykonania:
1) Składamy kolorowe kartki z bloku, np. w kolorze niebieskim na pół
2) Z jednej połowy złożonej kartki wycinamy owal
3) Druga połowa kartki posłuży nam do wykonania płatków rośliny
4) Płatki tworzymy wycinając paski o szerokości ok 1cm i dł. ok 8cm
5) Każdy pasek kleimy klejem tak, aby powstały małe koła, które przykleimy do wyciętego wcześniej owalu
6) Składamy kartkę w kolorze zielonym na pół
7) Z połowy kartki wycinamy pasek o szerokości ok 1cm i dł. ok 15cm, który będzie stanowił łodygę rośliny. Z pozostałej części kartki wycinamy liść
😎 Otrzymaną łodygę łączymy klejem z owalem
9) Do łodygi przyklejamy liść

 

*Uważne słuchanie/czytanie ze zrozumieniem

„Kotek Łatek” czeka!

*KOLOROWA PANI WIOSNA

Dzieciaczki zapraszamy Was do wspólnej zabawy 🙂 Stwórzcie swoja Panią Wiosnę- z papieru, kloców, nakrętek …

sposób wykonania dowolny!

podzielcie się z nami swoimi pracami- wyślijcie je nam na naszego messengera FB Krainy Wiedzy

Będzie nam niezmiernie miło!!!

*PIECZĄTKI Z ZIEMNIAKÓW

Potrzebne Ci będą:2 ziemniaki, foremki do ciastek-różne kształty, nożyk, farby, pędzelek, biała kartka papieru

wykonanie: poproś rodzica (lub próbuj sam pod okiem rodzica) przeciąć ziemniaki na pół, wciśnij foremkę- odkrój nożykiem wokół foremki, zdejmij foremkę, pomaluj kształt pędzelkiem z farbą, odbij pieczątkę

*WSTAW ODPOWIEDNI ZNAK <>

*LITERA O

POPROŚ RODZICA O PRZECZYTANIE WIERSZYKA,, ODSZUKAJ

 

*NAUKA PIOSENKI D.GELLNER „POBUDKA Z OGRÓDKA”

Tekst piosenki:

1. Wiosna rano z łóżka wstała.
– Halo, kwiatki! – zawołała.
– Czemu jeszcze w ziemi tkwicie?
Może wreszcie się zbudzicie?

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Powtarzam jeszcze raz!

2. Jak się żaden z was nie ruszy,
powyciągam was za uszy!
Łapcie buty! Łapcie kapcie!
Nie ziewajcie! I nie chrapcie!

Ref. Pobudka! Pobudka!…

3. Wystawiły kwiatki nosy,
jeden goły, drugi bosy,
w nowe płatki się ubrały,
razem z wiosną zaśpiewały.

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Wie o tym każdy z nas!

*ZAŚPIEWAJ RAZEM Z NAMI-NAUCZ SIĘ SŁÓW I MELODII

*figury i kolory

*EKSPERYMENT

Potrzebne Ci będą: ziarno grochu, wata lub ziemia, słoik, woda

podlewaj małą ilością wody ziarenko, codziennie obserwuj, co się z nim dzieje

*NAZWIJ WIOSENNE KWIATKI

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 23-27.03.2020

*Ćwiczenia poranne

,,Kotki’’ – dzieci poruszają się na czworaka w różnych kierunkach, przeciągają się, robią koci grzbiet, miauczą i idą dalej

*LICZYMY

POLICZ, ILE PACZEK WIEZIE AUTO I ZAZNACZ WŁAŚCIWĄ LICZBĘ

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 16-20.03.2020

*SZLACZKI

*

*LICZBY

Nazwij liczby zaznaczone kolorem, następnie zamaluj na właściwy kolor liczbę 3, 4, 6

*LICZYMY, KOLORUJEMY

*FIGURY I KOLORY

uzupełnij tabelkę według wzoru, wydrukuj lub przerysuj

*POPROŚ RODZICA O PRZECZYTANIE I WYKONAJ ZADANIE ZGODNIE Z POLECENIEM:)

*OBEJRZYJCIE BAJKĘ Z DIDI THE DRAGON-znacie ja z zajęć z języka angielskiego z ciocia Kasią 🙂

*COLORS

PRZECZYTAJ LUB POPROŚ RODZICA O PRZECZYTANIE NAZW KOLORÓW, NASTĘPNIE POKOLORUJ WEDŁUG INSTRUKCJI:

WYDRUKUJ LUB PRZERYSUJ

*EKSPERYMENT

Potrzebne Ci będą: farby- czerwona, żółta, niebieska, pędzelek, biała kartka, woda, ręcznik papierowy

*NAZWIJ KOLORY I POLICZ W JĘZYKU ANGIELSKIM

Zakreśl właściwą liczbę

*Wysłuchaj piosenkę a następnie zaśpiewaj razem z nami 😊 Znasz ją z przedszkolnych zajęć z ciocią Natalią 😊

*ZADANIE DO PIOSENKI:

Nazwij ubrania:

el gorro

la bufanda

los zapatos

la chaqueta

*SZLACZKI

Rysuj pośladzie szlaczek palcem-po lewej stronie kartki, następnie weź ołówek i dorysuj wzór po prawej stronie kartki:

wydrukuj lub narysuj

*ĆWICZENIA PRAWIDŁOWEJ PISOWNI LITERY S:

wydrukuj lub przepisz, następnie napisz samodzielnie

*WSTAW ODPOWIEDNIĄ LICZBĘ 🙂

PRZERYSUJ LUB WYDRUKUJ 🙂

*NARYSUJ WEDŁUG WZORU:)

*DLA CHĘTNYCH 🙂 BIEDRONECZKA

BĘDĄ CI POTRZEBNE: 1 CZERWONA, 1 CZARNA KARTKA PAPIERU, 1 BIAŁA KARTKA , NOŻYCZKI, NAKRĘTKA DO ODRYSOWANIA KÓŁEK, KLEJ, CZARNY FLAMASTER, OCZKA-OPCJONALNIE

POSTĘPUJ WEDŁUG PONIŻSZEJ INSTRUKCJI 🙂

 

*MATEMATYCZNE KÓŁKA liczymy 1-10

BĘDĄ CI POTRZEBNE: 2 kartki różnego koloru, flamaster, nożyczki, przedmiot w kształcie koła:np.:  przykrywka od słoika

wykonanie: na jednej z kolorowych kartek odrysuj 10 kółek, następnie narysuj na kółkach kropki, w różnej kolejności- tak aby każde kółko miało kropki -ale ilość kropek nie może się powtarzać

na drugiej kolorowej kartce narysuj takie same kółka (10), wytnij je i napisz na nich liczby: na pierwszym kółku 1, na drugim 2, na trzecim 3 itd.

teraz dopasuj kółka z liczbami do kółek z kropkami 🙂

* Znajdź 10 różnic między obrazkami 🙂

Strona internetowa wykorzystuje pliki cookies : Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz tę politykę. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close