NASZYM NAJMŁODSZYM PODOPIECZNYM W WIEKU OD 6 MIESIĘCY DO 3 ROKU ŻYCIA OFERUJEMY:
Program MIGUSIE to nauka znaków do porozumiewania się z dziećmi, które jeszcze nie potrafią mówić.
Dzięki znakom migowym dla niemowląt słyszących (Baby Signs®, polska nazwa Migusie®) rodzice mają unikalną możliwość porozumiewania się ze swoimi dziećmi zanim zaczną one mówić. Migusie® to proste gesty, które służą do opisywania przedmiotów, potrzeb i uczuć maluszka, który nie potrafi jeszcze przekazać tego samego słowami.Program Baby Signs® jest wiodącym na świecie programem do nauki znaków migowych. Jest jedynym programem:
- stworzonym przez ekspertów rozwoju dziecięcego specjalnie dla niemowląt słyszących,
- o korzyściach udowodnionych wieloletnimi badaniami naukowymi, zapewniających doskonałą stymulację rozwoju intelektualnego,
- opartym na Amerykańskim Języku Migowym, ale dającym rodzicom możliwość dopasowywania go do potrzeb własnych dzieci,
Nasz entuzjazm dla Programu Baby Signs® jest tak ogromny, że postanowiliśmy wprowadzić go na polski rynek, tym samym otwierając nowe możliwości komunikacji z maluchami przed polskimi rodzinami.
Maluchy uczą się poprzez ZABAWĘ!!!
Zabawa to coś więcej niż opiekowanie się dzieckiem. Zabawa, dobra zabawa to inwestowanie w harmonijny, wielostronny rozwój dziecka w budowanie fundamentów jego dobrostanu, kompetencji i szczęścia.
Dlatego nasza współpraca z dzieckiem ma na celu osiągnięcie jego harmonijnego i wszechstronnego rozwoju dzięki wykorzystywaniu propozycji mądrych i zabawnych, logicznie ułożonych zabaw i aktywności.
Metoda W. Sherborne to system ćwiczeń i zabaw ruchowych dla dzieci w różnym wieku. Dzieci nie tylko są usprawniane ruchowo, lecz przede wszystkim rozwijają sferę emocjonalno – społeczną oraz świadomość samego siebie. Dzieciaki poznają samych siebie i swoich kolegów poprzez głaskanie, przytulanie, uciski i inne aktywności. Ponadto dzieci wykonując ćwiczenia w parach i w grupie uczą się współpracy, zachowań opiekuńczych i rozumieją, kiedy dotyk sprawia przyjemność, a kiedy ból.
Pedagogika zabawy rozwinęła się w latach siedemdziesiątych XX wieku w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Austrii jako metodyka pracy z grupą. Opiera się ona na założeniach pedagogiki Gestalt łączącej w sobie założenia i metody psychologii i pedagogiki humanistycznej.
Główną zasadą metodyczną oraz celem edukacji jest dążenie do kreatywności. Do jego realizacji pedagogika Gestalt wykorzystuje liczne metody obejmujące również elementy zabawy, medytacji, twórczości artystycznej i pracy z ciałem. Pedagogika zabawy nie jest odrębną dyscypliną nauk pedagogicznych, jest natomiast głęboko podmiotową, dostarczającą wielu przeżyć metodyką pracy i życia w grupie. Impulsem do kreatywnych, konstrukcyjnych i bezpiecznych działań, ożywiających członków grupy i budujących pozytywne relacje między nimi jest zabawa. Dzięki temu, w sprzyjającej atmosferze stwarzamy warunki do uczenia się przez działanie.
Pedagogika zabawy łączy między innymi muzykę z ruchem. Muzyka jest traktowana jako wielowymiarowy i niewerbalny środek komunikacji oraz jako środek wyrazu dla uczuć wcześniej nie wyrażanych.
Czytanie jest jedną z najważniejszych funkcji ludzkiego mózgu- ze wszystkich stworzeń na ziemi tylko ludzie potrafią czytać. Jest to także jedna z najważniejszych funkcji w życiu, gdyż cała nauka opiera się na umiejętności czytania. Dzieci mogą czytać słowa, gdy mają zaledwie rok, by stopniowo opanować umiejętność czytania zdań i książeczek. Metoda ta została opracowana przez zespół specjalistów dziedzinie rozwoju dzieci: lekarzy, pedagogów, logopedów, neurochirurgów neurochirurgów i psychologów.
Metoda ta polega na systematycznym i szybkim prezentowaniu dzieciom tabliczek z odpowiedniej wielkości drukiem. Sesje odbywają się kilkakrotnie w ciągu dnia. Nauczyciel zaczyna od prezentacji krótkich słów typu: nos, oko stopniowo przechodząc do wyrazów dłuższych, wyrażeń dwuwyrazowych, prostych zdań, zdań rozbudowanych i w końcu książeczek. Dzieci nie muszą znać liter, aby czytać. Tabliczki z napisami umożliwiają im czytanie wyrazu jako całości, w podobny sposób jak rozpoznawanie napisów z reklam.
Tak jak nauka czytania bez znajomości liter, tak i nauka matematyki może odbywać się bez znajomości cyfr. Podobnie jak czytanie, matematyka prezentowana jest w formie tabliczek z odpowiedniej wielkości kropkami. W trakcie sesji dzieci odczytują ilość prezentowanych kropek, a następnie wykonują na nich proste działania matematyczne.
W Krainie Wiedzy przekazujemy naszym maluchom ogromną ilość wiedzy o otaczającym je świecie. Staramy się, aby mogły go poznawać wykorzystując wszystkie zmysły, dlatego na naszych zajęciach często są rzeczy, które nie tylko można dotknąć, ale także posmakować, powąchać czy też usłyszeć. Metoda Glenna Domana pozwala dzieciom poznać wiele nowych rzeczy dzięki tabliczkom prezentującym materiał, który trudno ” wnieść do sali” jak: marki samochodów, rasy psów, typy statków czy gatunki ptaków.
Wszyscy uczniowie Centrum Helen Doron (od 2,5 roku życia) posiadający własne materiały do nauki mogą korzystać bezpłatnie z codziennych zajęć języka angielskiego prowadzonych przez wykwalifikowanego nauczyciela Helen Doron. Na zajęciach dzieci poznają znaczenia wyrazów, które słyszały na nagranym materiale. Pierwsze sześć lat to bardzo ważny okres w żyiu człowieka. W tym okresie rozwój poszczególnych ośrodków w mózgu jest najbardziej intensywny i to właśnie dlatego dziecko przyswaja ogromne ilości informacji bez wysiłku. Badania naukowe wykazały, że bardzo wczesny kontakt z językiem obcym ułatwia znacznie jego opanowanie i posługiwanie się nim w sposób swobodny i płynny. Ponadto nauka języka obcego w wieku przedszkolnym stymuluje rozwój mózgu, zwiększa potencjał intelektualny dziecka, co ułatwia naukę kolejnego języka, matematyki, czy muzyki.
Metoda Helen Doron jest stosowana w wielu krajach na całym świecie od prawie 20 lat. W puławskim Centrum Helen Doron języka angielskiego uczyło się już ponad 400 małych uczniów.
Program MathRiders Starter pomaga dzieciom (od 2 roku życia) rozwijać ich wrodzone zdolności uczenia się przedmiotów ścisłych. Poprzez zabawę pomagamy najmłodszym w zrozumieniu podstawowych zasad i pojęć matematycznych. Nasze zajęcia wspomagają intelektualny i osobisty rozwój dzieci. Zabawa, poza tym, że sprawia przyjemność, jest też głównym narzędziem zrozumienia, analizy i przetwarzania informacji i wiedzy. Przez zabawę dzieci ćwiczą i doskonalą swoje zdolności, sprawdzają i badają to, co zaczynają rozumieć.
Matematyka jest wszędzie. Stanowi ona dużą część wczesnego dzieciństwa i małe dzieci rodzą się z nieformalnym rozumieniem matematyki. Bardzo często maluchy wykazują większą pomysłowość,
kreatywność i zrozumienie dla prawdziwej natury matematyki niż dorośli. Bardzo ważne jest, aby stworzyć dzieciom środowisko bogate w matematykę i pozwolić im rozwijać ich naturalne umiejętności i zainteresowania używając języka matematyki oraz otwartego, pozytywnego podejścia.
Zabawa, poza tym, że sprawia przyjemność, jest też głównym narzędziem zrozumienia, analizy i przetwarzania informacji i wiedzy. Przez zabawę dzieci ćwiczą i doskonalą swoje zdolności, sprawdzają i badają to, co zaczynają rozumieć. Nauka przez zabawę daje dziecku poczucie odpowiedzialności, a w konsekwencji wzmacnia poczucie własnej wartości.
Zbudowanie solidnych podstaw matematyki wymaga podejścia opartego na systematyczności. Powtarzalność zadań i ciągła praktyka buduje pewność siebie i pozwala na dogłębne zrozumienie omawianych zagadnień.
Aby stworzyć te solidne podstawy, prezentujemy dzieciom następujące obszary matematyki:
- Zmysł liczbowy i działania – rozumienie liczb całkowitych i faktu, że liczby reprezentują ilość; liczenie,
porządkowanie, porównywanie, ale także dodawanie i odejmowanie. - Wstęp do algebry – rozpoznawanie, powielanie oraz tworzenie wzorówzależności.
- Geometria i zmysł przestrzenny – rozpoznawanie figur i brył oraz opisywanie zależności
przestrzennych, czytanie map, wizualizacja obiektów w przestrzeni oraz zastosowanie geometrii
w rozwiązaniu zadań. - Miary – poznawanie sposobów mierzenia i porównywania; rozumienie, czym jest
jednostka, oraz rozumienie pojęć: długości, wagi, temperatury, objętości, czasupieniędzy.
Analiza danych – używanie wykresów, tabel i grafów w celu organizacji, porównywania
i interpretacji danych.
W tych wczesnych latach nauki dzieci kształtują swoje pojecie o tym, czym jest matematyka oraz o sobie samych, jako osobach uczących się tego przedmiotu. Przekonania te wpływają na ogólną postawę dzieci do matematyki oraz na ich osiągnięcia w tej dziedzinie. Małe dzieci nabywają dużo wiedzy matematycznej poprzez codzienne czynności i zabawę. Zgłębienie pięciu powyższych elementów prowadzi do lepszego zrozumienia, jak i używania j
Kraina Wiedzy to miejsce, w którym dzieci uczą się dobrych manier oraz właściwych zachowań w sytuacjach codziennych. Każdego dnia dzieci uczą się tego jak być dobrym kolegą, jak współpracować podczas nauki i zabawy. Dzieci starsze chętnie pomagają młodszym wyrabiając w sobie odpowiedzialność i uczucia opiekuńcze. Częste używanie zwrotów grzecznościowych oraz miły, kulturalny sposób bycia wszystkich uczestników powodują, że każde dziecko czuje się u nas komfortowo i nie odczuwa stresów związanych z przebywaniem w nowym otoczeniu i nowym towarzystwie.
Na zajęciach savoir – vivre dzieci wraz z nauczycielkami próbują znaleźć odpowiedzi na wiele frapujących je pytań, np.:
-Dlaczego nie mówi się z pełną buzią?
-Dlaczego kichając lub kaszląc należy zasłaniać buzię ręką?
-Czy można wpychać się do kolejki?
-W jaki sposób można zdobywać przyjaciół?
-Dlaczego nie należy oszukiwać?
-Kto to jest „gentleman”?
Bajkoterapia to terapia przez bajki. Wszystkie dzieci lubią ich słuchać, a szczególnie te najmłodsze. Czytając określone bajki można dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, takich jak, np. irracjonalne lęki lub pierwsze dni w żłobku. Zajęcia te odbywają się kilka razy w ciągu tygodnia w każdej grupie.
Arteterapia czyli terapia poprzez sztukę, stwarza małym uczniom możliwość wyrażenia tego jak się czują bez używania słów. Dziecku ciężko jest mówić o swoich problemach, a poprzez sztukę może to po prostu narysować, zagrać, zatańczyć lub zaśpiewać itp. Na twarzach dzieci pojawia się wtedy radość, uśmiech i zadowolenie. Czują one, że są rozumiane i akceptowane przez innych. Dzieci zdobywają wiedzę, nawiązują kontakty z otoczeniem, stają się bardziej otwarte. Lepiej radzą sobie z pokonywaniem trudności i lęków, mogą odreagować własne napięcia i zredukować stres, zapomnieć o bólu, zrelaksować się, nabrać sił do dalszych działań, jak też poprawić a nawet całkowicie usunąć wady wymowy.
Podczas przeprowadzania wspólnych eksperymentów wywieramy korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, m.in. sferę aktywności twórczej, dziecko prowokowane jest do wyciągania wniosków, szukania zależności, określania przyczyn i skutków.
Przedszkolak podejmując zabawę badawczą staje przed określonym problemem, którego rozwiązanie jest bezpośrednim celem samej zabawy. Przy okazji uczy się planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Zabawy badawcze są też świetną okazją do kształtowania się w umyśle dziecka nowych operacji umysłowych takich jak: analiza, synteza, porównywanie i uogólnianie. Dzieci rozwijają wytrwałość, koncentrację uwagi i spostrzegawczość.
W żłobku, na zajęciach muzycznych, maluszek śpiewa, tańczy, gra na prostych instrumentach muzycznych, uczestniczy w zabawach ruchowych przy akompaniamencie. Dzięki temu kształtuje się jego słuch muzyczny, rozwija poczucie rytmu, nabywa umiejętność gry na prostych instrumentach perkusyjnych. W miłej i serdecznej atmosferze dzieci zaspokajają wrodzoną potrzebę ruchu i uzewnętrzniają przeżywane emocje.
Integracja sensoryczna to prawidłowa organizacja wrażeń sensorycznych (bodźców) napływających przez receptory. Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Na tej podstawie mózg tworzy odpowiednią do sytuacji reakcję nazywaną adaptacyjną. Jest to adekwatne i efektywne reagowanie na wymogi otoczenia. Może to być odpowiedź ruchowa jak i myślowa.
Integracja sensoryczna jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami.
Integracja sensoryczna rozpoczyna się już w okresie płodowym i trwa do około 7 roku życia. Nierozwinięcie określonych umiejętności w kolejnych stadiach rozwoju powoduje powstawanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka.