6 LATKI- ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU :)

DROGIE DZIECI!

NA NASZEJ STRONIE BĘDĄ POJAWIAŁY SIĘ KARTY PRACY, ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU, ZACHĘCAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY. ZAPROŚ RODZICÓW I RODZEŃSTWO DO WSPÓLNEJ ZABAWY:)

PO POWROCIE DO PRZEDSZKOLA BĘDZIEMY JE OMAWIAĆ W SWOICH GRUPACH 🙂

BARDZO PROSIMY O REGULARNE WYKONYWANIE ZADAŃ!

MIŁEJ ZABAWY- WASZE CIOCIE 🙂

!Przesyłajcie nam swoje prace (na e-mail Krainy Wiedzy, messenger, wiadomość na Facebooku Krainy Wiedzy), będzie nam niezmiernie miło, jeśli nam pokażecie, jak bawicie się podczas wykonywania zadań, piszcie do nas!!!

źródło: internet, pomysły własne nauczycielek

 

STWÓRZ SWÓJ DALTOŃSKI PLAN DNIA- WIESZ, JAKIE TO WAŻNE:)

 

 

Pomoże Wam w tym TABLICA ZADAŃ 🙂

OTO WASZA- POZNAJECIE? 🙂 STWÓRZCIE SWOJĄ W DOMU 🙂

Kochane Dzieci!

Od poniedziałku do piątku, o godzinie 10.00 zapraszamy na wspólne zabawy z wykorzystaniem Darów Froebla 🙂

Zapraszamy do polubienia na Facebooku strony FROEBEL 🙂

 

Freblowskie poranki dla dzieci. Zapowiedź.

Odpowiadając na potrzeby rodziców, nauczycieli ale przede wszystkim dbając o dzieci – powstała niezwykła inicjatywa "Freblowskie Poranki dla Dzieci". Zachęcamy Was do wspólnego oglądania i wspólnej zabawy razem z nami. Co dzieci powinny mieć obok siebie?- dowolne klocki- wiemy, że nie macie przedszkolnych darów froebla- ale wystarczą zwykłe drewniane, czasem nawet lego:) – sznurówkę, – kartkę i kredki,- zamiast piłeczek freblowskich – kłębek wełny lub zrolowane skarpetki, zamiast walca: słoiczek lub butelka plastikowa, sześcian: pudełka po leku:) Zawsze Was uprzedzimy:) Ale nigdy nie będziemy potrzebować więcej niż dzieci same znajdą w domu:)Nauczymy się wspólnie tych komunikatów. Będzie dobrze. Cierpliwości.Widzimy się codziennie od poniedziałku do piątku – o godznie: 10:00.Każdy dzień to nowa inspiracja, nowa wiedza, nowa zabawa, nowa wyliczanka, a wszystko to w nurcie pedagogiki Froebla. Jesteśmy z Wami i dla Was…miłego odbioru.

Opublikowany przez Froebel.pl Wtorek, 17 marca 2020

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU -TYDZIEŃ 22-26.06.2020

Temat tygodnia: Wakacje

*Wakacyjne rady żeby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musicie zachowywać się w odpowiedni sposób. Posłuchajcie wiersza z wakacyjnymi radami i postarajcie się je zapamiętać.

 

Wakacyjne rady

Wiera Badalska

Głowa nie jest od parady,

służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda

chłodna, bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! –

bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,

ale ważna rada:

– idąc na wycieczkę pieszą

dobre buty wkładaj!

*Na plaży (Natalia Łasocha) – zabawa paluszkowa.

 

Tu na plaży stoi babka, (dzieci łączą dłonie, tworząc „babkę”)

leżą grabki i łopatka. (zginają lekko palce jednej ręki, a następnie prostują i łączą ze sobą)

Sitko dziurek ma ze sto, (palcem jednej dłoni dotykają kilkakrotnie wierzchu drugiej)

a foremka jest w kształcie litery „o”. (łącząc kciuk i palec wskazujący, tworzą kształt litery „o”)

Piasek drobny jest jak maczek, (pocierają o siebie opuszkami palców („posypują” dywan piaskiem)

a w tym piasku: o… robaczek! (palcem wskazującym i środkowym szybko „biegną” po dywanie).

 

*Praca plastyczna: wykonaj wakacyjny obrazek.

*„Letnia gimnastyka” – zabawa ruchowo-naśladowcza  do wiersza

Chociaż żar się leje z nieba,

gimnastykę zrobić trzeba.

Gimnastyka – ważna sprawa!

Jednak także i zabawa!

Letnia gimnastyka,

Ręce w górę, teraz w bok.

Skłon i przysiad, teraz skok!

Dwa podskoki zrób szybciutko,

potem pochyl się niziutko –

dotknij stóp, a potem kolan –

już rozgrzewka jest zrobiona.

Teraz w miejscu biegaj żwawo,

skocz do przodu, potem w prawo.

Wymach także zrób rękami

i kółeczka kręć biodrami!

*Lato wreszcie! – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

 

Lato wreszcie!

Urszula Kozłowska

Już walizki w bagażniku,

torba, plecak, pięć koszyków…

Czy na pewno wszystko mamy?!

Bo za chwilę wyjeżdżamy!

Tata już przy kierownicy,

denerwuje się i krzyczy.

Szkoda przecież każdej chwili!

– Jedźmy w końcu, moi mili!

Lato, lato, lato wreszcie

Nie będziemy siedzieć w mieście!

Wszyscy więc wsiadają prędko:

Dziadek Władek z wielką wędką,

Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek,

Mama (niosąc stos kanapek),

Moja siostra z parasolką

i braciszek z deskorolką,

potem ja z piłkami dwiema…

lecz już dla mnie miejsca nie ma!

Lato, lato, lato wreszcie,

Czy będziemy siedzieć w mieście?

Tata mówi: – Nie ma strachu,

jeszcze miejsce jest na dachu.

Więc mi trochę zrzedła minka:

– Ja na dachu? Ja… dziewczynka?

Tata tylko kręci głową:

– Cóż za pomysł, daję słowo?!

Oj! Córeczko moja mała,

coś ty sobie ubzdurała?

Lato, lato, lato wreszcie,

Nie będziemy siedzieć w mieście!

Już na dachu stos bagaży,

a ja uśmiech mam na twarzy.

Siedzę sobie obok mamy,

no i wreszcie wyjeżdżamy!

Słońce nam wskazuje drogę –

już doczekać się nie mogę!

Wiem, że w dali na nas czeka

Las szumiący, łąka, rzeka…

Lato, lato, lato wreszcie,

Nie będziemy siedzieć w mieście!

*„Lato, lato, lato czeka”: wysłuchaj piosenkę i naucz się jej na pamięć.

https://www.youtube.com/watch?v=LOKhDmlsJ7Y

*Dorysuj brakujące połowy obrazków

*Pod każdym obrazkiem narysuj tyle kropek ile sylab słyszysz w jego nazwie.

*Owocowe palmy – zadanie dla chętnych

*Napisz w okienkach odpowiednie liczby

*Pisz sylaby po śladach

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU -TYDZIEŃ 08-12.06.2020

TEMAT TYGODNIA: ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

*Gimnastyka:

*Wykonaj działania i pokoloruj według wzoru.

*Przeczytaj wiersz  z pomocą rodzica i naucz się go na pamięć.

Jan Brzechwa

Zoo

Ma­to­łek raz zwie­dzał zoo
I wo­łał co chwi­la: „O-o!”
„Jaka brzyd­ka pa­pu­ga!”
„Żyra­fa jest za dłu­ga!”
„Słoń za wy­so­ki!”
„A po co komu te foki?”
„Ze­bra ma far­bo­wa­ne że­bra!”
„Ty­grys
Chęt­nie by mnie stąd wy­gryzł!”
„Na, a zaj­rzyj­my pod da­szek:
Żółw – tuś, brat­ku, tuś!”
„A to? Pta­szek.
Nie­zły pta­szek –
Struś!”
Wresz­cie zbli­ża się do wiel­błą­da,
Uważ­nie mu się przy­glą­da
I po­wia­da wska­zu­jąc na nie­go przez kra­ty:
„Ow­szem, nie­zły. Ni­cze­go! Szko­da tyl­ko, że gar­ba­ty!”

*Praca plastyczna- z rolki papieru wykonaj króla zwierząt.

Praca plastyczna- wykonaj króla zwierząt. Potrzebne będą: rolka papieru, nożyczki, klej, kolorowy papier-żółty, pomarańczowy i czarny flamaster.

*Dopasuj wyrazy do zwierząt. Wytnij, wklej w odpowiednie miejsce i pokoloruj cały obrazek

 

*wysłuchaj opowiadania czytanego przez rodzica a następnie opowiedz rodzicom o czym był.

*Zakoduj puste kwadraty według wzoru.

*WYKONAJ POLECENIE

*Narysuj zwierzęta według wzoru.

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 01-05.06.2020

Temat tygodnia: Dzień Dziecka

Zapoznaj się z plakatem. Czy znasz swoje prawa? Wymień kilka swoich obowiązków (np. mam obowiązek sprzątać swój pokój)

*„Prawa dziecka”: Posłuchaj wiersza lub przeczytaj samodzielnie. Czy wszystkim dzieciom jest dobrze na świecie? Czy są przestrzegane ich prawa?

*”Dziecka prawa”: wysłuchaj znanej Ci piosenki. Naucz się jej na pamięć.

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4&fbclid=IwAR3_yOga30FlmpDqWNL-TuF5DMuG5xcItuJw7kOwbHRy-nlx0EyV4d7hYSk

*”Lawa”: eksperyment. wykonaj według instrukcji umieszczonej na filmiku.

*”Moje prawa”: praca plastyczna. Przygotuj kształt serca, wyklej go bibułą lub pokoloruj. Następnie na oddzielnej kartce narysuj do czego masz prawo lub skorzystaj z dołączonych kolorowanek.

kolorowanka-moje-prawa

*Zabawa paluszkowa „Moje prawa”, naucz się wierszyka na pamięć!

ZABAWA-PALUSZKOWA

*„Dzieci” – wysłuchanie fragmentu wiersza Doroty Gellner. „Dzieci” (Dorota Gellner) Wszystkie dzieci na całym świecie są takie same – lubią skakać na jednej nodze i lubią zanudzać mamę. Wszystkie dzieci na całym świecie śpiewają wesołe piosenki, i byle kamyk, byle szkiełko biorą jak skarb do ręki. (…)

*”Litera ń”: pisanie litery i wyrazów po śladzie i samodzielnie.

litera-ń

*Zapraszamy na wizytę u waszych rówieśników. Posłuchaj wiersza „Kolorowy pociąg i udziel odpowiedzi na pytania do wiersza.

 

*Pytania: Jak nazywają się kraje, z których pochodziły? Czy pamiętacie, w jakiej kolejności wsiadały dzieci? Kto pierwszy wsiadł do pociągu? Kto wsiadł ostatni? Ja myślicie, kto przyjechał na Dzień Dziecka na wielbłądzie? Jak się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko? Jak spędza dzień dziecko w Argentynie? Z czego słynie Francja? Co można powiedzieć o dziecku z Polski – jak wygląda, co lubi robić, co lubi jeść? Czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same? Czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?

Kolorowy-pociąg-wiersz

*”Dzieci z różnych stron świata”: oglądanie filmu edukacyjnego.

https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20&fbclid=IwAR3t69RLCCOBPiF9WpkV-VXVp7y93fpP9YO9xmKdYX01z1zXSaYZijE5IKE

*Dla chętnych. zachęcamy do obejrzenia reportażu.

*”Indiańskie namioty”: wykonaj kartę pracy.

INDIAŃSKIE-NAMIOTY

*”Zakoduj swoje imię”: Alfabet Braillea, wykonaj kartę pracy.

zakoduj-swoje-imię

*”Labirynt”: wykonaj kartę pracy.

LABIRYNT

*DZIECI Z CAŁEGO ŚWIATA

*”Indianka”: zabawa plastyczna.

*Wykonaj: • Wymachy rąk do przodu i do tyłu • Krążenie ramiom, powoli i szybko • Krążenie bioder • 5 przysiadów • 5 podskoków na jednej nodze (na prawej, a później lewej) • 5 wysokich podskoków na obunóż • Wyciszenie powtórz 3 razy: wdech ręce do góry i wydech ręce w dół

*Ćwiczenia według RR W. Sherborne

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 25-29.05.2020

Temat: Święto Mamy i Taty

*Kinezjologia edukacyjna. RUCHY NAPRZEMIENNE: Efektem prowadzenia tych ćwiczeń jest: poprawa pisania, czytania i rozumienia, wzmocnienie oddechu, wzrost energii.

1.Krzyżowanie wyprostowanych ramion przed klatka piersiowa tak, aby na zmianę wyżej była ręka lewa potem prawa. 2.Dotykanie lewą dłonią prawego łokcia i odwrotnie 3.Dotykanie lewą dłonią prawego ucha i odwrotnie. 4.Dotykanie lewą dłonią prawego kolana i odwrotnie.

*Przeczytaj rymowankę. Naucz się jej na pamięć!

*Narysuj piękny bukiet kwiatów dla mamy. Ozdób wazon. Pisz litery po śladzie, przeczytaj napis.

bukiet-kwiatów-dla-mamy

*Przeczytaj zadania. Rozwiąż je. Napisz w okienkach odpowiednie liczby i znaki. Odpowiedz na pytania.

Dla-mamy.-Działania

*Zaczarowany obrazek dla mamy i taty. Kodowanie

kodowanie

*Oblicz działania. Zamaluj serduszka na dowolnymi kolorami i pokoloruj pięknie kwiaty dla mamy i taty.

kwiaty-obliczenia

*Zrób prezent mamie oraz tacie i napisz, najładniej jak potrafisz, wszystkie małe i duże litery, jakie już znasz.

litery-dla-mamy-i-taty

*Napisz wyrazy po śladach, a w wolnej linijce napisz te wyrazy samodzielnie.

Napisz-wyrazy-po-śladach

*Przeczytaj wyrazy i podkreśl, te które są dla mamy i te, które są dla taty. Wykonaj zadania.

Wyrazy-dla-mamy-i-taty

*Wysłuchaj piosenkę „Kochana mamo” i naucz się jej na pamięć. Zaśpiewaj mamie!!!

*Praca plastyczna. Bukiet kwiatów dla rodziców!!! Wykonaj według instrukcji.

Bukiet-dla-mamy.-Praca-plastyczna.

*Kącik darów. Ułóż laurkę lub prezent dla rodziców z dowolnych klocków, małych zabawek.

Praca Waszej koleżanki z grupy 🙂

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 18-22.05.2020

 

TEMAT TYGODNIA: WRAŻENIA I EMOCJE

*GIMNASTYKA

ĆWICZENIA METODĄ W. SHERBORNE

*KĄCIK DARÓW-UŁÓŻ Z KLOCKÓW, KTÓRE MASZ W DOMU DOWOLNE LICZBY

*MATEMATYKA

*DLA CHĘTNYCH-ZEGARY

*NAUKA PISANIA LITERY K, k

 

*

*GIMNASTYKA:

ZRÓB:

-10 PRZYSIADÓW

-7 PODSKOKÓW

-8 PAJACYKÓW

*GRA-ZAGRAJ Z RODZICAMI, RODZEŃSTWEM

INSTRUKCJA DO GRY

PRZYGOTUJ:
– wydrukowaną planszę,
– kostkę,
– tyle pionków, ilu jest graczy,
– koraliki (lub guziki lub kamyki).

CEL GRY:
celem gry jest dotarcie od pola startu „START” do pola kończącego grę z napisem „META” oraz zdobycie jak największej liczby koralików.

PRZYGOTOWANIE DO GRY:
1. Rozłóż planszę na stole.

  1. Połóż koraliki obok planszy.
  2. Pozwól każdemu z graczy wybrać po jednym pionku.

ROZPOCZĘCIE GRY:
1. Uczestnicy gry ustawiają swoje pionki na planszy,na polu z napisem „START”.

  1. Rozpoczyna najniższy gracz. Kolejna osoba wyznaczana jest zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
  2. Gracz rzuca kostką. Przesuwa się do przodu na planszy o jedni, dwa lub trzy miejsca według zasady:
    – gdy na kostce wypadnie 1 lub 6 – jedno pole do przodu
    – gdy na kostce wypadnie 2 lub 5 – dwa pola do przodu
    – gdy na kostce wypadnie 3 lub 4 – trzy pola do przodu.
  3. Stojąc na polu gracz udziela odpowiedzi na pytanie „Moje ulubione…(tu dodaje słowo które znajduje się na polu)”. Jeśli udzieli odpowiedzi na pytanie – zabiera koralik i kładzie go przed sobą.
  4. Na polu z podwójnym kolem możemy zdecydować kto będzie odpowiadał na pytanie – my czy któryś z pozostałych graczy.
  5. Po dotarciu na metę wszystkich uczestników gry rozpatrujemy ją w dwóch wymiarach:

– kto dotarł na metę jako pierwszy
– kto zebrał najwięcej koralików (o kim dowiedzieliśmy się najwięcej).

*MATEMATYKA

matematyka-dodawanie-10-el-01-cb

*

*POKOLORUJ

*NARYSUJ SWOJE PORTRETY, WPISZ/POWIEDZ SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z RÓŻNYMI EMOCJAMI:

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 11-15.05.2020

Temat tygodnia: ŁĄKA PEŁNA ŻYCIA

*Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH

*KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA. LUŹNE SKŁONY –SIĘGAMY PO PIŁKĘ Ćwiczenie to wpływa pozytywnie na czytanie ze zrozumieniem, liczenie w pamięci, abstrakcyjne myślenie.

Stojąc skrzyżuj nogi w kostkach, zrób luźny skłon tułowia do przodu wyciągając ręce przed siebie. Możesz wykonać to ćwiczenie także na swoim krzesełku, zgodnie instrukcją obrazkową

*Ćwiczenia według RR W. Sherborne Ćwiczenia oparte na relacji z „Z” – „wiatr, wietrzyk, wichura” –dziecko i dorosły kołyszą się na boki powoli, szybko i bardzo szybko w pozycji siedzącej, a później stojącej – „przeskoki przez strumyk” – dziecko z dorosłym przeskakują przez zwinięty w rulon koc – „tunel” – dorosły klęczy w podparciu lub stoi z szeroko rozstawionymi nogami tworzy tunel, pod którym przechodzi dziecko

 

*”Na majowej łące – zagadki”: wysłuchaj zagadek i udziel odpowiedzi, na koniec sprawdź, czy twoje odpowiedzi są poprawne.

 

*”Zadania z treścią”: przeczytaj zadania (z rodzicem lub samodzielnie). Wpisz do okienek odpowiednie liczby i znaki. Wykonaj obliczenia.

Zadania-z-treścią

*”Rysuj po śladach”: wykonaj kartę pracy.

Rysuj-po-śladach

*”Na łące”: obejrzyj obrazki. Wskaż na dolnym obrazku 9 różnic między nimi.

*”Nauka pisania sylab”: wykonaj starannie karty pracy

nauka-pisania-sylaby-B

nauka-pisania-sylaby-F

nauka-pisania-sylaby-P

*”Kolorowa łąka”: malowanie owadów z odcisków dłoni lub stopy, pomalowanych farbą.

*”Kwiatuszki”: wykonaj działania. Napisz na płatkach odpowiednie liczby.

Kwiatuszki

*PRACA PLASTYCZNA

Kolorowa-łąka-praca-plastyczna

*”Łąka – kwiaty polne”: zapraszam do obejrzenia prezentacji.

*”Krzyżówka”: rozwiąż krzyżówkę (samodzielnie lub z rodzicem).

Krzyżówka (1)

*”Mniszek pospolity’: wykonaj kartę pracy.

Mniszek-pospolity

*DLA CHĘTNYCH-„Łąka pełna kwiatów”: pokoloruj rysunek zgodnie z kolorem kropek.

Łąka-pełna-kwiatów

* DLA CHĘTNYCH-„Mieszanka ziołowa”: sudoku obrazkowe.

mieszanka-ziolowa-199-7369

*„Poszło dziewczę po ziele” – tradycyjna zabawa do popularnej piosenki.

Poszło dziewczę po ziele (melodia tradycyjna) Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele. Nazbierało niewiele, niewiele, hej! (cwał bokiem po obwodzie koła) Przyszedł do niej braciszek, (marsz w miejscu) połamał jej koszyczek. (rytmiczne klaskanie) Oj ty, ty, oj ty, ty, (poruszanie placem wskazującym jednej, potem drugiej dłoni) za koszyczek zapłać mi! (obrót wokół własnej osi) Oj ty, ty, oj ty, ty, (poruszanie placem wskazującym jednej, potem drugiej dłoni) za koszyczek zapłać mi! (…) (obrót wokół własnej osi)

*”Wizyta u kreta”: wysłuchanie bajki czytanej przez rodzica. Udzielenie odpowiedzi na pytania do tekstu.

Pytania: 1. Kto odwiedził chomika? 2. Dlaczego chomik był chory? 3. Kogo chomik i myszka spotkali podczas wyprawy do kreta? 4. Czy kret pomógł chomikowi? 5. W jaki sposób? 6. Jakie rośliny łąkowe mają właściwości zdrowotne?

*„Łąka z motylami” – doskonalenie orientacji na kartce

Łąka-z-motylami

*”Wizyta u Kreta”: właściwości ziół, zapoznaj się z ilustracją, przeczytaj opisy. Porozmawiaj z rodzicami jakie zioła stosuje się w waszym domu.

WIZYTA-U-KRETA

*”Łąka”: zabawa darami w domu. Ułóż łąkę z dostępnych ci klocków, małych zabawek i baw się dobrze!!! Zobacz jaka u mnie kolorowa łąka… czekam na Wasze zdjęcia!!!

*DROGIE DZIECI: zapraszam Was do nauki na pamięć jednego z poniższych wierszy. W piątek podczas naszego spotkania internetowego, będziecie prezentować swoje utwory. Miłej nauki!!!

*”Pobudka”: wysłuchaj nagranego wiersza

*”Skacze, lata, pełza, chodzi”: zabawa z wysłuchanym wierszem. Obok napisów wykonaj obrazki zwierząt z wiersza, które skaczą, latają, pełzają, chodzą.

Skacze-lata

 

 

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 4-8.05.2020

Temat tygodnia: W krainie muzyki czas szybko płynie!

*”Dźwięki i odgłosy – instrumenty muzyczne”: zachęcam do obejrzenia i wysłuchania nagrania

*”Filharmonia”: wysłuchaj nagrania.

*JĘZYK ANGIELSKI

POLLY AND NAT

  1. What fruits and vegetables do you like / love??

I like oranges …but I love strawberries.

Let’s play a game….

Do you like…

https://wordwall.net/pl/resource/1776943/angielski/jedzenie

 

 

2.Counting…How old is the sheep?

The sheep is 8 years old.

Panda,duck,goat,horse

Lets play a game…….

ŁACZENIE W PARY

https://wordwall.net/pl/resource/919685/unit-3-happy-birthday

https://wordwall.net/pl/resource/1570202/birthday-memory

COUNTING

https://wordwall.net/pl/resource/73251/maths/counting-10-flip-game

https://wordwall.net/pl/resource/578970/maths/0-10-words

3.Review the birds and colours …..

Pigeon is red.Is a pigeon red ??no, it’s not a pigeon is ……

Let’s colour the birds

*ZEGARY, nauka odczytywania godzin.

„Zegar”: odczytaj wszystkie informacje umieszczone na ilustracji. Zapamiętaj je.

*”Zegar Lulka”: obejrzyj film edukacyjny.

 

*”Plan dnia”: naklej obrazki w okienkach zgodnie z godzinami ich wykonywania.

Plan-dnia

*Odczytaj godziny na zegarkach.

*”Pełne godziny”: wykonaj kartę pracy.

Pełne-godziny-karta-pracy

*”Ta sama godzina”: odszukaj na obrazkach zegar, który wskazuje tę samą godzinę, co zegar w ramce.

Ta-sama-godzina-karta-pracy

*”Godzina na zegarze”: otocz pętelką prawidłową godzinę, która wskazuje zegar.

godzina-na-zegarze

*”Zegar z darów”: ułóż zegar z dowolnych materiałów, dostępnych w domu. Pobaw się z rodzicami w zagadki godzinowe. Przesyłam wykonany przeze mnie wzór takiego zegara.

*”Zegar do nauki”: z wydrukowanej tarczy zegara wykonaj zegar do nauki godzin, według instrukcji.

Tarcza-zegara

*Aktywność ruchowa. Wspomaganie całościowego rozwoju dzieci poprzez zabawy ruchowe. „Dywanowe harce”- zapraszamy dzieci do chodzenia po dywanie na różne sposoby: – po brzegach dywanu- stopa za stopą (można zaproponować jednoczesne wypowiadanie rymowanki: Stopa za stopą żwawo wędruje, jedna za drugą spaceruje) – po przekątnej dywanu- podskoki z nogi na nogę (Zgrabne podskoki- raz i dwa! Każdy radę sobie da!) – Skakanie od jednego brzegu do brzegu (Skakać jak żabka- to prosta sprawa, dla mnie to fajna to zabawa!) – Wymyślcie własne sposoby poruszania się po dywanie i rymowankę. Zabawę powtarzamy kilka razy. Jeśli jest możliwość, to warto wyjść na zewnątrz, narysować kredą na chodniku kwadrat lub prostokąt i bawić się na dworze. (można również ułożyć kształty ze znalezionych patyków, szyszek lub kamyków).

*INSTRUMENTY MUZYCZNE: zapoznaj się z ilustracjami, przeczytaj opisy.

 

 

*Grupy instrumentów: razem z rodzicem zapoznaj się z plakatem, umieszczone są na nim różne grupy instrumentów.

GRUPY-INSTRUMENTÓW-plakat

*Najlepszy-instrument-wiersz

Pytana do tekstu: *Co autor wiersza nazywa najlepszym instrumentem? *Czy każdy z nas ma taki instrument? *W jakich sytuacjach, według autora, możemy go używać? *Czym się różni od tradycyjnych instrumentów? *W czym jest podobny?

*”Orkiestra”:

Przeczytaj tekst pod obrazkiem. Wyszukaj na ilustracji postacie wymienione w tekście.

*”Policz instrumenty”: karta pracy.

Policz-instrumenty

*”Rysuj instrumenty po śladach”:

wykonaj staranie kartę pracy, staraj się nie odrywać ręki podczas rysowania.

Rysuj-instrumenty-po-śladach

*”Własny instrument”:

wykonaj dowolny instrument z materiałów dostępnych w domu. Przesyłam instrukcję jak wykonać Marakasy.

 

 

*”Nazwy instrumentów”: wykonaj kartę pracy.

Nazwy-instrumentów-karta-pracy

*”Instrumenty”: karat pracy.

Instrumenty-karta-pracy2

*”Grająca woda”: zabawa badawcza.

*”Niezwykłe miejsce”:

obejrzyj zdjęcie. Jak nazywa się to miejsce? Nazwij muzyków. Wskaż dyrygenta.

Niezwykłe-miejsce

** Dla chętnych: „Wykreślanka – instrumenty”

Wykreślanka-instrumenty

*KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA „SŁOŃ”:

Ćwiczenie to uaktywnia twórcze myślenie, pomaga rozwinąć się pamięci długoterminowej

SŁOŃ

*Ćwiczenia z elementami RR W. Sherborne:

ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schemat ciała i przestrzeni. – „pada deszczyk” – masażyk; nasze paluszki zamieniają się w krople deszczu i spadają nam na głowę, na szyję na plecy, na brzuszek, na pupę, na nóżki itp.; -„deszczyk kapie” – dzieci chodzą po pokoju powolutku i na paluszkach (tak aby nie było ich słychać); -„deszczyk zacina” – dzieci chodzą po pokoju szybko i na całych stopach głośno tupiąc.

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 27.04-30.04.2020

Temat tygodnia „Tajemnice książek”

*”Polska”:

przeczytaj wiersz i popatrz na ilustracje dotyczące naszej Ojczyzny.

Wiersz-Polska

*

*”Kodowanie”:

wykonaj jedną z poniższych kart pracy (oczywiście druga dla chętnych).

kodowanie1

kodowanie2

*”Sudoku z symbolami”:

wytnij obrazki i umieść je w odpowiednich miejscach na planszy.

sudoku

*”Polska -drabina słów”:

wykonaj karty pracy.

Polska-drabina-słów

*”Orzeł Biały”:

praca plastyczna, według instrukcji.

 

*”Krzyżówka”:

wykonaj obliczenia, nazwij obrazek i wpisz w kratki odpowiednie litery. Zapisz hasło.

Krzyżówka

*JĘZYK ANGIELSKI

Polly and Nat

1.Vegetables….celery,courgette,aubergine,muschroom,sweet potato,radish

Let’s play a game….

https://wordwall.net/pl/resource/1512848/angielski/vegetables

https://wordwall.net/pl/resource/1671675/angielski/fruit-vegetables

2.Where does the dog live??…mole,bird,Roy,Pearl,Nat

*”Bajka o zmęczonej książce z bajkami”:

przeczytaj wspólnie z rodzicami, porozmawiajcie o treści tego opowiadania.

Bajka-o-zmęczonej-książce-z-bajkam

*JAK KORZYSTAĆ Z KSIĄŻEK?

*”Moja książka”:

praca plastyczna, na wzorze chłopca lub dziewczynki z książką, wykonaj ilustrację do swojej ulubionej książki, przesyłam instrukcje tej pracy

Chłopiec-z-książką

 

 

 

Chłopiec-z-książką

*Kinezjologia Edukacyjna:

„ODDYCHANIE PRZEPONOWE”. Ćwiczenie to rozluźnia centralny układ nerwowy, wpływa korzystnie na proces czytania. Robimy wdech nosem. Najpierw oczyszczamy płuca, robiąc krótkie wydechy przez zaciśnięte wargi (wyobraźmy sobie ,że chcemy utrzymać piórko w powietrzu). Po tym wydech możemy robić nawet nosem. Kładziemy ręce na brzuchu, na wdechu ręce podnoszą się, a na wydechu opuszczają się. Robimy wdech i liczymy do trzech, zatrzymujemy oddech na trzy sekundy, wydychaj liczymy do trzech, znowu zatrzymujemy oddech na trzy sekundy. Całość powtarzamy.

*Ćwiczenie według RR W. Sherborne,

wykonaj je z rodzicem lub z rodzeństwem. Powtarzaj je przez kila dni.

*JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?

Jak-powstaje-książka-TEKST

*Połącz ilustracje z tekstem-Jak powstaje książka

 

Podpisy do tych obrazków:1. PISARZ, 2. WYDAWNICTWO, 3. ILUSTRATOR, 4. DRUKARNIA, 5. KSIĘGARNIA, 6. CZYTELNIK

*”Wielki skarb”:

czytanie wiersza i udzielanie odpowiedzi na pytania. Nauka wiersza na pamięć.

Wieki-skarb-wiersz

Pytania do wiersza: *Czego – zdaniem autorki – można dowiedzieć się z książek? *Jakie inne informacje możecie znaleźć w swoich ulubionych książkach? *Co oznacza sformułowanie „książka moim przyjacielem”? *Czy autorka miała na myśli takiego przyjaciela, z którym można się bawić, biegać, wyjeżdżać?

*”Gimnastyka buzi i języka”: wymyśl dowolny wyraz (może być Twoje imię). Przeliteruj je. Wykonaj ćwiczenia przypisane danym literom.

Alfabet-gimnastyka-buzi-i-języka

*”Jak powstaje książka?”: zapraszam do obejrzenia prezentacji.

https://www.flipsnack.com/magfiam/jak-powstaje-ksiazka-prezentacja-tryb-zgodnosci.html?fbclid=IwAR0QgtRlfmG1FB0qlkTxRvhCsVxQRbRZF-xDBRURnGeZc800tbXqanlSATA

*”Biblioteka”: wykonaj zadania zapisane na karcie pracy.

Biblioteka-kącik-gospodarczy (1)

*”Zamek”: dokończ rysować zamek zgodnie z szyfrem. Zacznij od czerwonej kropki. Pokoloruj rysunek według własnego pomysłu

Zamek

*Polly and Nat- JĘZYK ANGIELSKI

1.Birds…What birds do you know??? Pheasant,wren, shoebill,crow,

How many wrens can you count? There are ……. Wrens.

Let’s play a game….

Counting

https://wordwall.net/pl/resource/198083/maths/counting-wheel-1-10

birds

https://wordwall.net/pl/resource/1352529/birds

Pheasant

https://www.youtube.com/watch?v=NMvd-gWsP9c

wren

https://www.youtube.com/watch?v=zP7TepK7eAs

shoebill

https://www.youtube.com/watch?v=-p2RyFnudDw

Wymyśl nazwe ptaka I narysuj go.A potem podziel sie nim z nami.

 

2.Znajdz różnice… Can you spot the differences here.

3.Body parts

Let’s play a game…

https://wordwall.net/pl/resource/1505590/angielski/parts-body

https://wordwall.net/pl/resource/889255/angielski/body-parts

 

*”Koła nałożone na siebie”: Obejrzyj obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokoloruj rysunki kół na odpowiednie kolory.

Koła-nałożone-na-siebie

*”Literka H, h”: pisanie po śladzie i samodzielnie.

litera-H-h-po-ślaszie

*”Odkoduj podane liczby”: zapisz liczby w kratkach i wstaw pomiędzy nimi odpowiedni znak „<, >, =”.

Odkoduj-podane-liczby

*”Sowa, sylaby i kolorowanie”: pokoloruj według podanej zasady.

Sowa-sylaby-i-kolorowanie

*”Jak powstaje książka”: film edukacyjny

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 20.04-24.04.2020

Temat tygodnia: „Dbamy o naszą planetę”

*Kącik twórczy: Łąka pełna kwiatów.

Obrazek wykonany z wytłaczanki po jajkach. Wystarczy wyciąć potrzebne elementy (możecie poprosić o pomoc rodziców), pomalować farbami i nakleić tworząc własną kompozycje. Powodzenia.

*”Dzień Ziemi”: przeczytaj opowiadanie.

A Wy jak dbacie o naszą planetę?

*Polly and Nat Episode 6

 

1.What  can you see?? Fun fair/wesołe miasteczko.Stwórz swoje wymarzone miejsce zabawy.

 

2.Nazwij zwierzeta i pomysl jakie odgłosy wydają???Chinchilla,dolphin,armadillo,buffalo,elephant,bear….

Armadillo

https://www.youtube.com/watch?v=FQH2rISdaWw

chinchilla

https://www.youtube.com/watch?v=gCRe9YMMYbM

dolphin

https://www.youtube.com/watch?v=c8rJQ1Wcljs

baffalo

https://www.youtube.com/watch?v=9CblliWIcDg

elephant

https://www.youtube.com/watch?v=n61fHYOTc_4

bear

https://www.youtube.com/watch?v=DAO0e9_L_ss

 

3.Body parts/poznajemy części ciała

* Kinezjologia Edukacyjna

„Rowerek”: ćwiczenie to podnosi umiejętność czytania, słuchania, pisania, rozwija zdolności

matematyczne.

* Ćwiczenia z elementami RR W. Sherborne

Ćwiczenia oparte na relacji z „Z”

– „wstaję – siadam” – najpierw w parze dziecko unosi się z siadu wspomagane przez dorosłego później samo-dzielnie

– „wysokie podskoki” – dorosły z dzieckiem stoją twarzą do siebie dziecko podskakuje wspomagane przez do-rosłego coraz wyżej

– „skłony” – (dotykamy kolan, stóp, podłogi).

* Gimnastyka:

Gimnastyka do wierszyka:

Prawa Noga wypad w przód, a rękoma zawiąż but.

Powrót, przysiad, dwa podskoki, w miejscu bieg i skłon głęboki.

Wymach rąk w tył i do przodu już rannego nie czuć chłodu.

Codziennie rano wykonaj następujące ćwiczenia:

Unoszenie kolan w górę

Przechylanie się na boki

Kręcenie się wokół osi

Unoszenie rąk na boki, przed siebie (razem, na przemian)

Kręcenie pupą

Skłony na boki do przodu

Przysiady

*Wysłuchaj opowiadania „Nowa moda”

NOWA MODA, wiersz

Odpowiedz na pytania do wysłuchanego tekstu:

  1. Jakie plany miała rodzina występująca w wierszu?
  2. Ilu było członków tej rodziny?
  3. Czy potraficie ich wymienić?
  4. Jakimi środkami transportu chcieli pojechać na wycieczkę?
  5. Ile środków transportu wymienili członko­wie rodziny?
  6. Dlaczego wybrali rowery?
  7. Co znaczy słowo „moda”?
  8. Co oznacza słowo „ekologicz­ny”?

* Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Ekologiczny dom”

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

* Piosenka, zachęcam do nauki na pamięć wysłuchanej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

„Nie śmieć w lesie” (Magdalena Ledwoń) – ilustrowanie ruchem treści opowiadania, (przygotuj kulkę zrobioną z gazety, plastikową butelkę, piłki lub małe plastikowe zabawki i miskę).

 

Dzieci wybrały się na spacer do lasu (marsz w miejscu). W lesie świetnie się bawiły, biegając (trucht w miejscu), skacząc (podskoki obunóż) i ha­sając (przeskoki w miejscu, z nogi na nogę). Ale po skończonej zabawie zachowały się bardzo nieładnie – zostawiły w lesie wielką górę śmieci. Mieszkające tam zwierzęta spotkały się, naradziły i postanowiły: „Nie chcemy bałaganu w naszym domu!”, dlatego wzięły się za porządki. Sarenki przetoczyły pa­pierowe kulki z gazet do pojemnika na papier (czworakowanie po dywanie, z toczeniem papierowej kulki nosem). Wiewió­reczki postanowiły współpracować przy sprzątaniu plastiko­wych butelek (trzymanie oburącz plastikowej butelki i podnoszenie do góry). Niedźwiedzie urzą­dziły turniej w trafianiu do celu i wrzuciły wszystkie puszki do pojemnika na metalowe odpady (zabawa rzutna – celowanie pikami lub zabawkami do miski). Pamiętajcie jednak, że to była tylko bajka. Zwierzęta nie posprzątają bałaganu, który zostawicie w lesie. Dlatego zabierajcie swoje śmieci.

* „Jak przetwarza się odpady?” (Magdalena Ledwoń) – opowiastka logopedycz­na. Rodzic czyta opowiastkę i prezentuje poszczególne ćwiczenia, a dziecko powtarza ich sposób wykonania.

 

Każde dziecko w swoim domu segreguje śmieci. Do innego po­jemnika wrzuca plastik i metal (wypychanie językiem prawego, potem lewego policzka),

do innego papier (wypychanie językiem przestrzeni między górną wargą a zębami),

a do jeszcze innego szkło (wypychanie językiem przestrzeni między dolną wargą a zębami).

W niektórych miastach bywa i tak, że jeden pojem­nik w domu przeznacza się na plastik, metal i papier, a drugi na szkło (powtórzenie wyżej opisanych kolejnych ruchów).

Kiedy kosze są pełne, wtedy przyjeżdżają śmieciarze i zabierają po­segregowane śmieci ciężarówką do sortowni (naśladowanie warczenia silnika ciężarówki).

Tam śmieci rozkłada się na różne taśmy (kilkukrotne wystawianie języka i chowanie go z powro­tem do buzi).

*Zaśpiewaj po angielsku

 

* „Litery, sylaby, rysunki”: pokoloruj pola z literami oraz z sylabami, które tworzą nazwy rysunków.

Litery, sylaby, rysunki

* Ekologia, 7 różnic”: odszukaj i zaznacz na jednym obrazku 7 różnic.

Ekologia 7 różnic

* Matematyka. Większe, mniejsze: wstaw pomiędzy liczbami odpowiedni znak.

Matematyka. Większe, mniejsze

*DARY FROEBLA

ZBUDUJ Z KLOCKÓW, KTÓRE MASZ W DOMU PONIŻSZĄ BUDOWLĘ

* Dzień Ziemi, wiersz i obrazek: przeczytaj wiersz sam lub z pomocą rodzica, pokoloruj obrazek.

Dzień Ziemi, wiersz i obrazek

* E jak Ekologia: pisanie litery po śladzie i samodzielnie.

E jak ekologia

* Odpady i pojemniki: wykonaj polecenie, policz ile rzeczy danego rodzaju wrzuciłeś do kosza.

 

*Przeczytaj! Za co cenimy las!

Przeczytaj. Za co cenimy las!

* Sudoku obrazkowe: wytnij obrazki i uzupełnij nimi puste miejsca tak, żeby w każdym rzędzie, kolumnie i pogrubionym kwadracie obrazki się nie powtarzały.

Sudoku obrazkowe. Karta pracy

* Szanuj przyrodę!!! Dobre i złe zachowania!!!

SZANUJ PRZYRODĘ

* Właściwe zachowanie w lesie!: przeczytaj rymowankę, rysuj po śladzie.

Zachowanie w lesie, rymowanka, pisanie po śladzie

* Oszczędzaj, znaczki i ich znaczenie!!!

Oszczędzanie, znaczki i wierszyk

* Urządzenia elektryczne: wykonaj kartę pracy.

urządzenia elektryczne – karta pracy

*WYKONAJ PRACĘ: MOJA PLANETA (JAK DBAĆ O PLANETĘ? HASŁO POMAGAJĄCE RATOWAĆ ZIEMIĘ)

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 14.04-17.04.2020

TEMAT TYGODNIA: TYDZIEŃ W GOSPODARSTWIE

*„Wspólna praca” (Ludwik Wiszniewski)

Kwaknął kaczor raz i drugi: − Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa! Wróbel siedzi na stodole: − Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir! Zając przysiadł na ugorze: − Już gospodarz w polu orze… Hop, hop! Na podwórku kogut pieje: − Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko! Na topoli kraczą wrony: − Już koniki ciągną brony… Kra, kra! Teraz krzyczą wszyscy razem: − Oraliśmy z gospodarzem! Hej! hej!

*Wild animals.Names and sounds.Powtarzaj nazwy zwierząt I ich odgłosy.

https://www.youtube.com/watch?v=HLbwqAYozZM

*Połącz nazwę zwierzątka z obrazkiem.

https://wordwall.net/pl/resource/1035003/jungle-animals

 

 

*poranna gimnastyka

https://wordwall.net/embed/238bf1dd2c954c73a5337fb7f8189fa1?themeId=52&templateId=8&fbclid=IwAR1Ken-UhZLN_tuiWxvg7CrodKTyKXfsXEtO-Ok-yeb5uqfwi9Wk2pu3TzU

 

*POSŁUCHAJ OPOWIADANIA-CZYTA CIOCIA MONIKA

*Indyk, praca według instrukcji obrazkowej.

 

szablon-indyk

*”Dzieci i ich matki”: doprowadź dzieci do ich matek. Każdą linie rysuj bez odrywania ołówka od kartki.

dzieci i ich matki

*”Koń, krowa, owca”: wybierz jeden obrazek, połącz starannie kropki, pokoloruj ilustrację.
*”Labirynt zagroda„: doprowadź zwierzęta do zagrody.
*”Zwierzęta i głoski”: otocz pętlą te zwierzęta, których nazwy rozpoczynają się ta samą głoską.

*Kącik badawczy: „Zwierzęta w zagrodzie”: obejrzyj uważnie ilustracje, powiedz:

jak nazywają się te zwierzęta,
jak nazywają się ich młode,
jak nazywają się ich domy,
czym się żywią,
jakie korzyści ma człowiek z ich hodowli?
*gimnastyka z W.Sherborne
Ćwiczenia z elementami RR W. Sherborne, wyczuwanie nóg i rąk: – „przeskoki przez strumyk”: dziecko przeskakuje przez zwinięty w rulon koc, który leży na dywanie; – pociąganie kolan do siadu skulnego oraz pchanie kolan do siadu prostego; – rozcieranie i oklepywanie kolan;

*Wysłuchaj opowiadania „Żyto i chleb” Czesława Janczarskiego.

 „Żyto i chleb”

Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole.

– Spójrz – powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki.

– Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania. – Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chlebek.

Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił: „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, nie zielona”.

Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty.

– Siadajcie – zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku.

– Co jest w tym worku? – zapytał Miś.

– Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek.

Uszatek znów się zdziwił: „Przecież chlebek robi się z mąki, a nie złotych ziarenek”. Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach! Jak mu smakował chleb po spacerze!

Jadł z apetytem i myślał: „Jak to jest naprawdę z tym chlebem? Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobiono go z mąki, czy ze złotych ziarenek, czy też z zielonej trawy”? Podrapał się Uszatek w opuszczone uszko

i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to wszystko?”

*Zagadki.

  • Okrągły, podłużny, chrupiący i świeży.

Jesz go na śniadanie, na stole w koszyku leży.

Nożem go pokroisz, cienkie kromki zrobisz, dżemem posmarujesz

i zdrowe kanapki z niego przygotujesz. (chleb)

  • Pachnący chlebek w sklepie czeka na ciebie.

To pan w białej czapce piecze go dla ciebie. (piekarz)

  • Z ziarenek zrobiona i w młynie przemielona.(mąka)
  • Wysiane w ziemię – zaczyna kiełkować,

by latem złotym ziarnem zaowocować. (zboże)

*Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt.: „Jak powstaje chleb?”

https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A

*Wysłuchaj piosenki „Bo na wsi” Studio Stodoła

https://www.youtube.com/watch?v=9KdueuWIu3g

*”Od ziarenka do bochenka”: ułóż historyjkę obrazkowa we właściwej kolejności, wpisz odpowiednie cyfry w kółeczka.

Od ziarenka do bochenka

*”Koń, policz i pokoloruj”: wykonaj kartę pracy, wykonaj obliczenia i pokoloruj na odpowiedni kolor.

koń, policz i pokoloruj

*”Ź jak źrebak”: pisanie literki po śladzie i samodzielnie

ź jak źrebak

*KĄCIK GOSPODARCZY-WIĄZANIE SZNUROWADEŁ

Wiązanie węzła można prześledzić poniżej:
Krok 1.
Krok 2.
Krok 3.
Krok 4.
Krok 5.
Krok 6.
Efekt końcowy 🙂
Węzeł można rozwiązać tylko przez jednoczesne pociągnięcie za wolne końcówki sznurówek.

*KOŁYSKA – Kinezjologia edukacyjna Denisona.

KOŁYSKA

Ćwiczenie to rozwija nawyk skupiania uwagi i zrozumienia.

*Porównaj obrazki i znajdź 7 różnic, zaznacz je na dolnym obrazku. Pokoloruj obrazek na górze.

7 różnic na podwórku

*Pytania do  doświadczeń dzieci związanych z przebywaniem na wsi:

Kto był kiedyś na wsi?

Co możesz o niej opowiedzieć?

Co widziałeś? Co zapamiętałeś? Co ci się podobało?

*Czytanie wiesza, samodzielnie lub wspólnie z rodzicami

„Rozmowy zwierząt” (Barbara Kosowska)

Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy

Kto Cię krowo tak nauczył?

Nikt nie uczył mnie muczenia

Mówię Mu od urodzenia,

A ponadto daję słowo

Jestem bardzo mleczną krową.

 

Baran do owcy mówi: beee

Czego baran od niej chce?

Powiedz owco ma kochana

Ile mleka dałaś z rana?

Dałam dzisiaj dużo mleka

Teraz na mnie fryzjer czeka.

 

Kukuryku, kukuryku

Co się dzieje w tym kurniku?

Kura jaja wysiaduje,

Kogut z dumą spaceruje,

Bo za chwilę już na świecie

Ma pojawić się ich dziecię.

 

Źrebię w stajni mamy szuka

Rży, kopytkiem w ziemię stuka

Gdzie ta mama się podziała?

Pewnie z tatą w świat pognała

Klacz i ogier wnet wrócili,

Na wyścigach konnych byli.

 

Tak zwierzęta rozmawiają

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

Pytania do wiersza:

*Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

*Do czego służą wyda­wane przez nie odgłosy?

*Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?

*O czym rozma­wiały zwierzęta?

*DARY FROEBLA

UŁÓŻ Z DOWOLNYCH KLOCKÓW PONIŻSZE WZORY

*DLA CHĘTNYCH- ZAGRAJ Z RODZICAMI, RODZEŃSTWEM

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 06.04-10.04.2020

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC

*PISANKA-POKOLORUJ FIGURY WEDŁUG WZORU

*„Legenda o białym baranku– zaprasza Was do wysłuchania legendy o białym baranku. Za­stanówcie się, proszę, podczas słuchania, o co pokłóciły się zwierzęta w koszyku. Postarajcie się zapamiętać co znalazło się w koszyku wielkanocnym.

Legenda o Białym Baranku

*Kto gościł w wielkanocnym koszyku?

*O co pokłóciły się zwierząt­ka?

*Spróbujcie przypomnieć sobie, jaki kolor miały pisanki w koszyku.

*Kinezjologia Edukacyjna Dennisona. Ćwiczenia poprawiające sprawność umysłową.

ruchy naprzemienne

Efektem prowadzenia tych ćwiczeń jest: poprawa pisania ,czytania i rozumienia, wzmocnienie oddechu, wzrost energii

 *”P jak pisanka”: pisanie litery po śladzie i samodzielnie.
* „Liczenie i kolorowanie”: wykonaj obliczenia i pokoloruj pola według wskazówek.
*”Wyrazy wielkanocne”: pisanie wyrazów po śladzie.

*Krótka bajka o zajączku wielkanocnym (hiszpański)

https://www.youtube.com/watch?v=oNQGRPkky1c
*słownictwo dotyczące Świąt Wielkanocnych, karty obrazkowe z wymową.(hiszpański)
* Linki do gier online -słownictwo dotyczące Świąt Wielkanocnych(hiszpański)
gry przy pomocy rodziców, ponieważ trzeba przeczytać słówka.

*CZY WIESZ, ŻE

*Kącik twórczy: Girlanda wielkanocna. Wykonaj pracę według instrukcji obrazkowej. Wykonaj dowolna liczbę zajączków.

*”Krzyżówka wielkanocna”: zaprasza was do rozwiązania krzyżówki, możecie napisać do nas wiadomość z otrzymanym hasłem lub zdjęcie całej karty pracy!

*Kącik darów: Ozdób wydruk jednej pisanki, np. dowolnymi klockami, cekinami, koralikami, małymi zabawkami, przyprawami. Czym tylko chcecie!!!

Czekam na Wasze piękne prace, bo wiem, że jesteście w tym wspaniali!!!
Przesyłam 5 wzorów, jeden do wyboru!

*Kącik badawczy:  Przyjrzyj się ilustracjom pisanek! Wykonane są różnymi technikami, zastanów się jakimi!

Plik z ilustracjami: Pisanki
Zachęcam do eksperymentowania podczas malowania jajek. Zapoznaj się z planszą „Naturalne barwniki do jajek”.

*Kącik gospodarczy: Wykonaj dowolną kompozycję zdrowego jedzenia. Moja propozycja to zając wykonany z jajek. Zachęcam do wspólnej pracy z rodzicami!!!

*„Świąteczny mazurek”– opowiadanie logopedyczne

(opracowano na podstawie tekstu Macieja Kloca)

rodzic czyta opowiadanie i wykonuje ćwiczenia artykulacyjne, a dziecko go naśladuje.

„Świąteczny mazurek”

Aby upiec mazurek, potrzebujemy mąki (wymawianie: puch, puch, puch).

Do mąki dodajemy wody (wymawianie: gul, gul, gul).

Następnie wlewamy niewielką ilość oleju (wymawianie: plumm, plumm, plumm).

Do pozostałych składników wbijamy jajka (kląskanie).

Aby mazurek był słodki, dodajemy trochę cukru (długie wymawianie głoski „ccc”).

Zgarniamy wszystkie składniki („czesanie” warg zębami).

Dokładnie wszystko ze sobą mieszamy (nabranie powietrza w usta i wypychanie raz z jednej, raz z drugiej strony).

Następnie całość zagniatamy (pocieranie wargami o siebie – jak przy rozsmarowywaniu pomadki).

Gotowe ciasto możemy włożyć do piekarnika (układanie języka na kształt łopatki, a następnie chowanie go do buzi).

W czasie, kiedy ciasto się piecze, ucieramy polewę mikserem (parskanie).

Po chwili gotowy mazurek wyciągamy z piekarnika (układanie języka w łopatkę i wysuwanie go z buzi).

Ozdabiamy mazurek polewą (przesuwanie językiem na prawo i lewo przy otwartych ustach).

Kroimy kawałek i ze smakiem zajadamy (mlaskanie).

*„Wielkanocne zwyczaje”– drogie dzieci zachęcam Was do rozmowy z rodzicami o  Wielkanocnych zwyczajach. Porozmawiajcie o:

święceniu palm,

malo­waniu jajek,

święceniu pokarmów,

polewaniu się wodą „Śmigus-dyngus”.

A może w Waszej rodzinie jest jakiś specjalny zwyczaj?

*Ćwiczenia poranne z elementami RR. W. Sherborne:

„Naleśnik”: rodzic zawija dziecko w koc, delikatnie uciska każdą jego część ciała, a następnie dziecko próbuje samo turlać się w druga stronę, aby się rozwinąć. Zachęcam do zamiany ról.

„Paczka”: dorosły zwija się w „paczkę – kłębek”, a dziecko próbuje rozwiązać „paczkę”, czyli rozprostować nogi i ręce rodzica. Zmiana ról.

*Wielkanocne życzenia: pisanie po śladzie.

nauka-pisania-zyczenia-Wielkanoc-01

*Wielkanocne zadanie matematyczne: wpisz odpowiednie liczby i wykonaj działanie. (pisanki mamy)

pisanki mamy

*Puzzle wielkanocne: wytnij obrazki z układanki, wykonaj obliczenia i naklej obrazki w odpowiednich miejscach.

pisanki puzle (1)

*NAUKA PIOSENKI-„PISANKI, KRASZANKI, SKARBY WIELKANOCNE”

I. Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

II. Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

III. Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali
Wielkanocni goście czasu nie tracili
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

*PORANNA GIMNASTYKA

tor przeszkód- stwórz swój własny tor przeszkód i baw się super!-podzielcie się z nami zdjęciami 🙂

* Opowiadanie Bajeczka wielkanocna” A. Galica

Posłuchaj utworu postaraj się zapamiętać, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź możesz narysować lub zapisać w dowolny sposób.

Pytania do tekstu:

*Kogo naj­pierw obudziło słońce? Kto był drugi? Kto – trzeci?

*Dlaczego słońce budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?

*Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

bajeczka-wielkanocna-opowiadanie-173-e2b8

*„FIKA ZAJĄCZEK”: zabawa ruchowa z rodzicami lub rodzeństwem

Zabawa: domownicy siedzą w kole i podają sobie maskotkę zajączka (lub dowolną), równocześnie wypowiadają tekst rymowanki: „Po polanie zając fika – wskocz zajączku do koszyka!” Osoba, która po zakończeniu recytacji trzyma maskotkę, wstaje i mówi: „Raz, dwa, trzy, razem ze mną fikaj ty!”, a następnie wymyśla ćwiczenie (np. podskoki, przysiady, stanie na jednej nodze…), a domownicy naśladują te ćwiczenia!

Życzę udanej zabawy!!!

*Labirynt pisanki: Znajdź drogę przez labirynt. W koszyku wpisz, ile pisanek zebrałeś po drodze.

labirynt pisanki

*Tulipany: ponumeruj tulipany według wielkości od najmniejszego do największego. Pokoloruj rysunek. Pisz szlaczki pośladzie, a później samodzielnie.

tulipany

*W jak wąż i Wielkanoc: pisz literkę pośladzie i samodzielnie.

W jak Wąż, Wielkanoc

*PRACA PLASTYCZNA-kurczak

będą Ci potrzebne:żółta farba, czerwony i czarny flamaster, biała kartka, pędzelek

pomaluj rękę żółtą farbą, obij na kartce, dorysuj grzebień, oko, dziób i nogi, kurczaki-pomaluj końcówki palców, odbij na kartce, dorysuj oczy, dziób, nogi

*DLA CHĘTNYCH-WYTURLAJ KURCZAKA

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 30.03-03.04.2020

DROGIE 6 LATKI-udało Wam się rozkodować wszystkie litery (było ich 7), jakie wyszło hasło???

*WIOSENNE PORZĄDKI W SZAFKACH I SZUFLADACH

6 latki pora na porządki: poskładajcie sami swoje koszulki, spodnie, skarpetki…

*KODOWANIE-LITERA NUMER 7

kodowanie 7

*”SZUKAMY RYMÓW”:

zabawa w parze  (do wykonania z rodzicem lub rodzeństwem). Mówimy dziecku słowo, np. kotek i prosimy o podanie rymu do tego słowa, np. płotek.

Do tej zabawy dołączona jest również karta z obrazkami, można ja wykorzystać do wspólnej zabawy.

*ĆWICZENIA WEDŁUG RR. W. SHERBORNE – pozwalające poznać własne ciało i bardziej je kontrolować

 „Wyczuwanie łokci” – dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie. Powtarzamy 6 razy.
„Równowaga”: razem w parze, partnerzy stoją twarzą do siebie i trzymają się za ręce, odchylają się i przechodzą do siadu, a następnie razem wstają.

*OBEJRZYJ BAJKĘ I OPOWIEDZ, O CZYM BYŁA

 

*NAZWIJ KWIATY PO HISZPAŃSKU

*PRIMA APRILIS -wierszyk na powitanie

Żeby balon nadmuchać …… trzeba przyłożyć go do ucha i słuchać.

Żeby zjeść jabłko zdrowe …… trzeba jabłonkę nałożyć na głowę.

Żeby pójść do fryzjera……trzeba zjeść 2 plastry sera.

Żeby myć zęby szczoteczką……trzeba ją posmarować gąbeczką.

Żeby psa pogłaskać po grzbiecie……trzeba być na zielonej diecie.

Żeby włożyć but lewy i prawy……trzeba nos wytrzeć kawałkiem trawy.

 

I tak można wymyślać bajeczki, długie jak dziewczynek wstążeczki.

A Ty wiesz Dziewczynko, Chłopczyku

Jak nazywa się zwyczaj, gdy żartujesz dzień cały?

TAK, to PRIMA APRILIS, psikusy dla dużych i małych! 😊

 

Pamiętaj, żartuj bezpiecznie i tak, żeby nikomu nie było przykro😊

*poranna gimnastyka

*CYFRY RZYMSKIE, MIESIĄCE

CYFRY RZYMSKIE 1

*OBEJRZYJ BAJKĘ  I OPOWIEDZ O CZYM BYŁA

*ĆWICZENIA W PISANIU I CZYTANIU

*PRZECZYTAJ WIERSZYK, ODSZUKAJ LITERĘ T t

 

*Eksperyment-wykonaj go, Adaś i Julka Ci w tym pomogą-obejrzyj przygotowany przez ciocie Monikę filmik

https://drive.google.com/file/d/1ewjqw_VsZbPvqKCKXZZjiiMwhTUmFEbz/view

 

*KODOWANIE-LITERA NUMER 6

kodowanie 6

 

*WIERSZ-posłuchaj wiersza, który czyta pani Monika

*KODOWANIE-LITERA NUMER 5

kodowanie 5

*Przeczytaj zadania. Wykonaj do nich rysunki, wpisz odpowiednie liczby i dokonaj obliczeń.

Zadanie 1 6l.

*Obejrzyj obrazki. Ułóż do nich zadania. Wpisz odpowiednie liczby.
*Wpisz w kratki pierwsze, a później ostatnie litery nazw obrazków i odczytaj hasło
*Ćwiczenie motoryki małej.
Za pomocą  patyczka kosmetycznego i farb, znacz punktu na obrazku. Jeżeli nie masz farb, możesz to zadanie zrobić starannie flamastrami.

*KODOWANIE-LITERA NUMER 4

kodowanie 4

*PRACA PLASTYCZNA-instrukcja w pdf

BOCIAN

*ĆWICZENIA MÓZGU ZGODNIE Z METODĄ P.DENNISONA

Ćwiczenie ruchowe leniwe ósemki 6 l.

*DAR ZABAWY FROEBEL

Ułóż dowolne klocki według poniższych wzorów:

*ĆWICZENIA MOTORYKI MAŁEJ

Rysuj po śladach. Proszę wydrukować kartę nr 1 i kartę nr 2. Rodzic czyta (lub zrób to samodzielnie) tekst wierszyka, a twoim zadaniem jest rysować po śladzie, zaznaczone elementy. Staraj się nie odrywać ręki.

rysuj po śladach2 rysuj po śladzach1

*Zadanie tropy i liczenie.

Odszukaj właściwy ślad, sprawdź jak liczba jest mu przypisana i wykonaj obliczenia. Wynik zapisz w okienku.

tropy i liczby

*UKRYTE WYRAZY

Przyjrzyj się wyrazom umieszczonym na wzorze. Odszukaj je w innych wyrazach znajdujących się w każdym szeregu. Podkreśl wyrazy, które re odnalazłeś.

wyrazy

*DLA CHĘTNYCH

W Puławach mieszkają różne gatunki ptaków, m.in.: gągoł, dzięcioł, kaczka krzyżówka, łabędzie, kowalik, modraszka, dzwoniec,wróbel.

Sprawdź, czy w poniższym wykazie odgłosów ptaków są te, które zamieszkują w naszym mieście, wysłuchaj.

https://www.glosy-ptakow.pl/alfabetyczny/?fbclid=IwAR2pavM2t0scHQUc8B64el4ErYVN2PJjlS9LD4f-TC_d0tistrrmJKgGQhg

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 23-27.03.2020

*KODOWANIE-LITERKA NUMER 3

kodowanie 3

*JĘZYK HISZPAŃSKI

Posłuchaj opowiadania, następnie ułóż historyjkę obrazkową

 

*

 

*DARY FROEBLA-ułóż z klocków, które masz w domu poniższe budowle

* DLA CHĘTNYCH: obejrzyj, przeczytaj

https://www.budowle.pl/tekst/60-budowli-ktore-mozesz-odwiedzic-wirtualnie-bez-wychodzenia-z-domu/546?fbclid=IwAR0bKDYDrpKUbqPgTQYJuj2TuaI_eGw8RPW5z_Mel0YamV7Hnuc6rXGwSR8

 

*GIMNASTYKA-ZABAWA RUCHOWA Z PIPI

*WIERSZYK „WIOSNA”

Przeczytaj razem z Rodzicem wierszyk, opowiedz, o czym jest mowa  wierszu.

Naucz się wierszyka na pamięć

” Wiosna”

Przyszła do nas pani wiosna,

cała w sukni z kwiatów.

Uśmiechnięta i radosna,

wśród lecących ptaków.

Powróciły z nią bociany,

z dalekiej Afryki.

Żaby w stawie się zbudziły,

misie i jeżyki.

W krzewach słychać śpiew skowronka,

słonko mocniej grzeje.

Na listeczku śpi biedronka,

wiatr leciutko wieje.

Witaj wiosno! Piękna pani.

Cieszy nas twój powrót.

Zieleń liści, świerszczy granie,

kwiatów pełen ogród.”

 

*JĘZYK ANGIELSKI-POWTÓRZENIE

Obejrzyj bajkę, nazwij przybory szkolne wymienione w bajce, opowiedz, o czym rozmawiają Polly i Nat

*ĆWICZENIA W PISANIU

0

1

1i2

2

a

b

c

*POLICZ ILOŚĆ OCZEK NA KOSTKACH

*KODOWANIE-2 LITERKA

kodowanie 2

*KOLOROWA PANI WIOSNA

Dzieciaczki zapraszamy Was do wspólnej zabawy 🙂 Stwórzcie swoją Panią Wiosnę- z papieru, kloców, nakrętek …

sposób wykonania dowolny!

podzielcie się z nami swoimi pracami- wyślijcie je nam na naszego messengera FB Krainy Wiedzy

Będzie nam niezmiernie miło!!!

 

*KODOWANIE

MAMY DLA WAS SPECJALNE ZADANIE- KODOWANIE, PRZEZ 7 NAJBLIŻSZYCH DNI, BĘDZIEMY DODAWAĆ 1 KARTĘ DO KODOWANIA, ODKODUJCIE WSZYSTKIE I PO 7 DNIACH  UŁÓŻCIE WYRAZ- HASŁO 🙂

kodowanie 1

 

*NAUKA PIOSENKI D.GELLNER „POBUDKA Z OGRÓDKA”

Tekst piosenki:

1. Wiosna rano z łóżka wstała.
– Halo, kwiatki! – zawołała.
– Czemu jeszcze w ziemi tkwicie?
Może wreszcie się zbudzicie?

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Powtarzam jeszcze raz!

2. Jak się żaden z was nie ruszy,
powyciągam was za uszy!
Łapcie buty! Łapcie kapcie!
Nie ziewajcie! I nie chrapcie!

Ref. Pobudka! Pobudka!…

3. Wystawiły kwiatki nosy,
jeden goły, drugi bosy,
w nowe płatki się ubrały,
razem z wiosną zaśpiewały.

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Wie o tym każdy z nas!

*ZAŚPIEWAJ RAZEM Z NAMI-NAUCZ SIĘ SŁÓW I MELODII

*eksperyment

potrzebne Ci będą: ziarno groch, wata lub ziemia, słoiczek, woda

obserwuj codziennie, co będzie się działo z ziarnem grochu, nie zapominaj o podlewaniu 🙂

*Określ jednym słowem:

następnie sprawdź z wyrazami z tabelki

*Nazwij wiosenne kwiatki

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU- TYDZIEŃ 16-20.03.2020

*BIEDRONKA

Potrzebne Ci będą: czerwona kartka, czarna, nożyczki, klej

Działaj według instrukcji

*DARY FROEBLA- ułóż według poniższego wzoru

Potrzebne Ci będą: klocki (takie, jakie masz w domu), lub pudełka po herbacie

*SZLACZKI

*Przerysuj według wzoru

 

*WPISZ KOLEJNO LICZBY:

wydrukuj lub przerysuj

*POĆWICZ PISANIE LITER

poniżej są tylko przykładowe karty, ćwicz te, które sprawiają Ci trudność

 

 

*BAJKA DIDI THE DRAGON– Obejrzyj bajkę, znasz ja z zajęć języka angielskiego z ciocią Kasią 🙂

*COLORS

PRZECZYTAJ NAZWY KOLORÓW NA POSZCZEGÓLNYCH KREDKACH, NASTĘPNIE [POKOLORUJ JE WEDŁUG WZORU:

WYDRUKUJ LUB PRZERYSUJ

*EKSPERYMENT

Będą Ci potrzebne: farby: żółta, czerwona, niebieska, pędzelek, kartka papieru, woda, ręcznik papierowy

*KOLOROWE MOTYLE

będą Ci potrzebne: kolorowe kartki, nożyczki, sznureczek, klej

 

*Wysłuchaj piosenkę a następnie zaśpiewaj razem z nami 😊 Znasz ją z przedszkolnych zajęć z ciocią Natalią 😊

*ZADANIE DO PIOSENKI:

Nazwij ubrania i sprawdź czy podanie obok napisy są prawidłowo dopasowane, jeśli nie połącz odpowiednio:

                                  la chaqueta

                                    la bufanda

                                el gorro

                               los zapatos

*ODSZUKAJ W TABELI SŁÓW PODANYCH PONIŻEJ:

*DLA CHĘTNYCH-tunele

Potrzebne Ci będą: pudełko, np.: po butach, 5 rolek po papierze, klej, nożyczki,flamaster w dowolnym kolorze, piłeczka lub mały samochodzik

Wykonanie: przetnij każda rolkę na pół, napisz na nich liczby od 1-10, przyklej rolki w dowolnym układzie do dna pudełka tak, aby liczby były widoczne, włóż piłeczkę, mały samochodzik do pudełka i spróbuj przejechać przez każdy „tunel” kolejno od liczby 1 o 10

 

*GIMNASTYKA ZE ZWIERZĄTKAMI

*DORYSUJ DRUGĄ POŁOWĘ OBRAZKA:

WYDRUKUJ LUB PRZERYSUJ WYKORZYSTUJĄC KARTKĘ W KRATKĘ

*PRZECZYTAJ A NASTĘPNIE NAUCZ SIĘ WIERSZYKA NA PAMIĘĆ:

*ZNAJDŹ UKYTE WYRAZY, ZAPISZ JE NA KARTCE 🙂

*DLA CHĘTNYCH: GRA WĄŻ

WYDRUKUJ LUB NARYSUJ WĘŻA NA KARTCE PAPIERU-GRAJ Z RODZICAMI I Z RODZEŃSTWEM 🙂

* KODOWANIE.

PRZERYSUJ LUB WYDRUKUJ PONIŻSZĄ TABELKĘ

WEŹ DWA KOLORY FLAMASTRÓW LUB KREDEK: CZARNY I CZERWONY

KOLOREM CZARNYM ZAMALUJ ODPOWIEDNIE KWADRATY:

2E, 3C, 3G, 5E, 6C, 6G, 8D, 8E, 8F, 9D, 9F

KOLOREM CZERWONYM ZAMALUJ ODPOWIEDNIE KWADRATY:

1D, 1E, 1F, 2C, 2D, 2F, 2G, 3B, 3D, 3E, 3F, 3H, 4B, 4C, 4D, 4E, 4F, 4G, 4H, 5B, 5C, 5D, 5F, 5G,

5H, 6B, 6D, 6E, 6F, 6H, 7C, 7D, 7E, 7F, 7G

*MASA SOLNA

BĘDZIECIE POTRZEBOWAĆ: 1 SZKLANKI MĄKI, 1 SZKLANKI SOLI, PÓŁ SZKLANKI WODY, GŁĘBOKĄ MISKĘ

WYKONANIE: WSYPCIE MĄKĘ I SÓL DO MISKI, DOLEJCIE WODĘ, WYMIESZAJCIE RĘKAMI SKŁADNIKI.

Z POWSTAŁEJ MASY SOLNEJ ZRÓBCIE TO, CO WYSZŁO Z ZADANIA 1 (KODOWANIE) 🙂

*DLA CHĘTNYCH

wzór zapożyczony z internetu

 

Strona internetowa wykorzystuje pliki cookies : Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz tę politykę. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close