Widzę, myślę, zastanawiam się
Problem praktyczny_Jak zespół ma przekręcić prześcieradło na drugą stronę bez schodzenia z niego
Widzę – Dzieci dowiedziały się na czym polega zadanie, zostały podzielone na 2 zespoły
Zastanawiam się – każdy zespół próbował przekręcić prześcieradło, przedstawiając swoje propozycje i próbując je zrealizować.
Zastanawiam się-jedna z drużyn doszła do wniosku, że bez współpracy zadania nie da się wykonać. (ciężko było ustąpić i przejść na jedną stronę)
Jeszcze powalczymy z prześcieradłem
Rutyna: widzę – myślę – zastanawiam się.
Wykorzystałam te rutynę do wprowadzenia tematu o bezpieczeństwie na drodze. Dzieci dostały obrazek pocięty na części i w parach miały ułożyć go i mu się przyjrzeć.
Następnie zapytałam co widzą, co myślą i nad czym jeszcze się zastanawiają w związku z tą ilustracją. Zaskoczyły mnie niektóre odpowiedzi, które były bardzo trafne.
Rutyna przeprowadzona podczas tematu „Zdrowo jemy” z wykorzystaniem ilustracji. Dzieci nie miały problemu z odpowiedzią co myślą, widzą, w części zastanawiam się potrzebowały trochę czasu ma zastanowienie się.
Podczas odpowiadania co myślą odpowiedzieli że „osoby na ilustracji są szczęśliwe” zadałam pytanie dlaczego? W ten sposób powstała nam kolejna rutyna 5x dlaczego. Odpowiedzi oraz ilustracje zamieszczam poniżej.
Na koniec dzieci jeszcze chwilkę dyskutowały, po czym doszły do wniosku, że spędzanie czasu z rodziną im również daje wiele radości.
Zaczęło się od opowiadania pt”Skarb”. Skarbem okazała się wyobraźnia. Każde z dzieci miało się zastanowić co może być równie cenne. Padła między innymi odpowiedź, że czas. I to było kanwą do rutyny „Różne punkty widzenia. Wzięliśmy na tapetę” Jak można spędzać wolny czas „. Jedna grupa była książką , druga rowerem a trzecia komputerem. Była cudna współpraca w grupie, totalna burza mózgów – propozycje dzieci jak dla nas… Puenta- wszystko jest ważne i książka i rower i komputer, tylko trzeba stosować z umiarem(tutaj chodziło o komputer
) . Już po spisaniu rutyny, podczas obiadu Brunio skomentował, że komputer w czasie kwarantanny pozwala się uczyć i spotykać z innymi).