Praca z rutynami :) Myślenie Krytyczne w naszym przedszkolu :)

#Whelll of wonder
#Początek, środek, koniec
#Double bubble
#Pomyś, znajdź parę, podziel się
Sowy w tym tygodniu poznawały wynalazki i zastanawiały się jak wyglądałby świat bez najważniejszych odkryć i wynalazków np. prądu, telefonu , telewizora💡☎️📞.
Dzieci podczas zajęć poznały wiele ciekawych faktów na temat wynalazków:
💡Zapoznały się z historią oświetlenia „Od ogniska do żarówki”,dowiedziały się w jaki sposób dawniej ludzie radzili sobie przy użyciu innych źródeł światła🔥🕯️💡
💡Na podstawie książki ” Edison – o wielkim wynalazcy, poznały postać Thomasa Edisona.To najbardziej znany i twórczy wynalazca na świecie 💡💡. Nie tylko ulepszył żarówkę, fonograf, dyktafon czy chłodziarkę ale również był wynalazcą papierków do cukierków.
Ten fakt zainspirował dzieci do przeprowadzenia doświadczenia z cukierkami. Zawinęły cukierek w zwykły papier i papier do cukierków. Zaobserwowały, że cukierek zawinięty w zwykły papier przykleja się do papieru i nie da się go zjeść. Przedszkolaki stwierdziły ,że to też jest bardzo ważny wynalazek🍬🍬
💡Obejrzeliśmy film „Skąd się bierze prąd”. Dzieci poznały różne źródła energii: wiatr,woda, słońce.
💡 Przy użyciu rutyny Whelll od wonder przeprowadziliśmy doświadczenie ” Prąd z cytryny”💡🍋. Dzieci dowiedziały się, że niektóre owoce przewodzą prąd.
☎️Przedszkolaki poznały wynalazcę telefonu Abrahama Bella. Poznały historię powstania telefonu.
☎️Przeprowadziliśmy rutynę Początek- środek- koniec. Zadaniem przedszkolaków było narysowanie jak ludzie przekazywali sobie wiadomości przed pojawieniem się telefonu. Pojawił się gołąb pocztowy, list, posłaniec.
☎️ Następnie użyliśmy rutyny Double Bubble do porównania telefonu stacjonarnego z komórkowym .
📞Dzieci wykonały swoje telefony z kubeczków i sznurka.
Podsumowaniem naszych działań była rutyna Pomyśl- Znajdź parę- podziel się. Dzieci w parach zastanawiały się bez jakich wynalazków nie wyobrażają sobie życia ale również powstało kilka ciekawych pomysłów na nowe odkrycia.

Strona internetowa wykorzystuje pliki cookies : Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz tę politykę. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close