NASZYM NAJMŁODSZYM PODOPIECZNYM W WIEKU OD 6 MIESIĘCY DO 3 ROKU ŻYCIA OFERUJEMY:
Maluchy uczą się poprzez ZABAWĘ!!!
Zabawa to coś więcej niż opiekowanie się dzieckiem. Zabawa, dobra zabawa to inwestowanie w harmonijny, wielostronny rozwój dziecka w budowanie fundamentów jego dobrostanu, kompetencji i szczęścia.
Dlatego nasza współpraca z dzieckiem ma na celu osiągnięcie jego harmonijnego i wszechstronnego rozwoju dzięki wykorzystywaniu propozycji mądrych i zabawnych, logicznie ułożonych zabaw i aktywności.
Program Zabawy Fundamentalne adresowany jest do rodziców oraz opiekunów, którzy poprzez współpracę z dzieckiem chcą wspomagać jego harmonijny i wszechstronny rozwój. Zabawy FundaMentalne to niemal 400 propozycji mądrych i zabawnych, logicznie ułożonych zabaw i aktywności. Poprzez wspólną zabawę z dzieckiem możecie jednocześnie budować stabilne, bogate fundamenty rozwoju malca!
Zabawy fundamentalne bazują na pomysłowości, kreatywności i energii dorosłego. Ćwiczą u dziecka sprawność manualną, chwytanie pod kontrolą wzroku, koordynację wzrokowo – ruchową, rozwijają logiczne myślenie, kojarzenie, koncentrację uwagi, słuchanie ze zrozumieniem wskazówek i instrukcji.
Zabawa jest wspaniałą formą edukacji!
Metoda W. Sherborne to system ćwiczeń i zabaw ruchowych dla dzieci w różnym wieku. Dzieci nie tylko są usprawniane ruchowo, lecz przede wszystkim rozwijają sferę emocjonalno – społeczną oraz świadomość samego siebie. Dzieciaki poznają samych siebie i swoich kolegów poprzez głaskanie, przytulanie, uciski i inne aktywności. Ponadto dzieci wykonując ćwiczenia w parach i w grupie uczą się współpracy, zachowań opiekuńczych i rozumieją, kiedy dotyk sprawia przyjemność, a kiedy ból.
Pedagogika zabawy rozwinęła się w latach siedemdziesiątych XX wieku w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Austrii jako metodyka pracy z grupą. Opiera się ona na założeniach pedagogiki Gestalt łączącej w sobie założenia i metody psychologii i pedagogiki humanistycznej.
Główną zasadą metodyczną oraz celem edukacji jest dążenie do kreatywności. Do jego realizacji pedagogika Gestalt wykorzystuje liczne metody obejmujące również elementy zabawy, medytacji, twórczości artystycznej i pracy z ciałem. Pedagogika zabawy nie jest odrębną dyscypliną nauk pedagogicznych, jest natomiast głęboko podmiotową, dostarczającą wielu przeżyć metodyką pracy i życia w grupie. Impulsem do kreatywnych, konstrukcyjnych i bezpiecznych działań, ożywiających członków grupy i budujących pozytywne relacje między nimi jest zabawa. Dzięki temu, w sprzyjającej atmosferze stwarzamy warunki do uczenia się przez działanie.
Pedagogika zabawy łączy między innymi muzykę z ruchem. Muzyka jest traktowana jako wielowymiarowy i niewerbalny środek komunikacji oraz jako środek wyrazu dla uczuć wcześniej nie wyrażanych.
Czytanie jest jedną z najważniejszych funkcji ludzkiego mózgu- ze wszystkich stworzeń na ziemi tylko ludzie potrafią czytać. Jest to także jedna z najważniejszych funkcji w życiu, gdyż cała nauka opiera się na umiejętności czytania. Dzieci mogą czytać słowa, gdy mają zaledwie rok, by stopniowo opanować umiejętność czytania zdań i książeczek. Metoda ta została opracowana przez zespół specjalistów dziedzinie rozwoju dzieci: lekarzy, pedagogów, logopedów, neurochirurgów neurochirurgów i psychologów.
Metoda ta polega na systematycznym i szybkim prezentowaniu dzieciom tabliczek z odpowiedniej wielkości drukiem. Sesje odbywają się kilkakrotnie w ciągu dnia. Nauczyciel zaczyna od prezentacji krótkich słów typu: nos, oko stopniowo przechodząc do wyrazów dłuższych, wyrażeń dwuwyrazowych, prostych zdań, zdań rozbudowanych i w końcu książeczek. Dzieci nie muszą znać liter, aby czytać. Tabliczki z napisami umożliwiają im czytanie wyrazu jako całości, w podobny sposób jak rozpoznawanie napisów z reklam.
Tak jak nauka czytania bez znajomości liter, tak i nauka matematyki może odbywać się bez znajomości cyfr. Podobnie jak czytanie, matematyka prezentowana jest w formie tabliczek z odpowiedniej wielkości kropkami. W trakcie sesji dzieci odczytują ilość prezentowanych kropek, a następnie wykonują na nich proste działania matematyczne.
W Krainie Wiedzy przekazujemy naszym maluchom ogromną ilość wiedzy o otaczającym je świecie. Staramy się, aby mogły go poznawać wykorzystując wszystkie zmysły, dlatego na naszych zajęciach często są rzeczy, które nie tylko można dotknąć, ale także posmakować, powąchać czy też usłyszeć. Metoda Glenna Domana pozwala dzieciom poznać wiele nowych rzeczy dzięki tabliczkom prezentującym materiał, który trudno ” wnieść do sali” jak: marki samochodów, rasy psów, typy statków czy gatunki ptaków.
Wszyscy uczniowie Centrum Helen Doron (od 2,5 roku życia) posiadający własne materiały do nauki mogą korzystać bezpłatnie z codziennych zajęć języka angielskiego prowadzonych przez wykwalifikowanego nauczyciela Helen Doron. Na zajęciach dzieci poznają znaczenia wyrazów, które słyszały na nagranym materiale. Pierwsze sześć lat to bardzo ważny okres w żyiu człowieka. W tym okresie rozwój poszczególnych ośrodków w mózgu jest najbardziej intensywny i to właśnie dlatego dziecko przyswaja ogromne ilości informacji bez wysiłku. Badania naukowe wykazały, że bardzo wczesny kontakt z językiem obcym ułatwia znacznie jego opanowanie i posługiwanie się nim w sposób swobodny i płynny. Ponadto nauka języka obcego w wieku przedszkolnym stymuluje rozwój mózgu, zwiększa potencjał intelektualny dziecka, co ułatwia naukę kolejnego języka, matematyki, czy muzyki.
Metoda Helen Doron jest stosowana w wielu krajach na całym świecie od prawie 20 lat. W puławskim Centrum Helen Doron języka angielskiego uczyło się już ponad 400 małych uczniów.
Kraina Wiedzy to miejsce, w którym dzieci uczą się dobrych manier oraz właściwych zachowań w sytuacjach codziennych. Każdego dnia dzieci uczą się tego jak być dobrym kolegą, jak współpracować podczas nauki i zabawy. Dzieci starsze chętnie pomagają młodszym wyrabiając w sobie odpowiedzialność i uczucia opiekuńcze. Częste używanie zwrotów grzecznościowych oraz miły, kulturalny sposób bycia wszystkich uczestników powodują, że każde dziecko czuje się u nas komfortowo i nie odczuwa stresów związanych z przebywaniem w nowym otoczeniu i nowym towarzystwie.
Na zajęciach savoir – vivre dzieci wraz z nauczycielkami próbują znaleźć odpowiedzi na wiele frapujących je pytań, np.:
-Dlaczego nie mówi się z pełną buzią?
-Dlaczego kichając lub kaszląc należy zasłaniać buzię ręką?
-Czy można wpychać się do kolejki?
-W jaki sposób można zdobywać przyjaciół?
-Dlaczego nie należy oszukiwać?
-Kto to jest „gentleman”?
Bajkoterapia to terapia przez bajki. Wszystkie dzieci lubią ich słuchać, a szczególnie te najmłodsze. Czytając określone bajki można dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, takich jak, np. irracjonalne lęki lub pierwsze dni w żłobku. Zajęcia te odbywają się kilka razy w ciągu tygodnia w każdej grupie.
Podczas przeprowadzania wspólnych eksperymentów wywieramy korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, m.in. sferę aktywności twórczej, dziecko prowokowane jest do wyciągania wniosków, szukania zależności, określania przyczyn i skutków.
Dzieciaczki podejmując zabawę badawczą staje przed określonym problemem, którego rozwiązanie jest bezpośrednim celem samej zabawy. Przy okazji uczy się planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Zabawy badawcze są też świetną okazją do kształtowania się w umyśle dziecka nowych operacji umysłowych takich jak: analiza, synteza, porównywanie i uogólnianie. Dzieci rozwijają wytrwałość, koncentrację uwagi i spostrzegawczość.
W żłobku, na zajęciach muzycznych, maluszek śpiewa, tańczy, gra na prostych instrumentach muzycznych, uczestniczy w zabawach ruchowych przy akompaniamencie. Dzięki temu kształtuje się jego słuch muzyczny, rozwija poczucie rytmu, nabywa umiejętność gry na prostych instrumentach perkusyjnych. W miłej i serdecznej atmosferze dzieci zaspokajają wrodzoną potrzebę ruchu i uzewnętrzniają przeżywane emocje.
Wszechstronny rozwój malucha to nie tylko ciągłe rozszerzanie wiedzy i umiejętności, ale także kształcenie i wyrabianie sprawności ruchowej. Ćwiczenia motoryki dużej są integralną częścią rozwoju ruchowego dziecka. Poprzez ruch dziecko zdobywa doświadczenie, przyswaja umiejętności, które później będzie wykorzystywało w swoim dalszym życiu.
Głównym celem ćwiczeń motoryki dużej jest:
– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej dziecka
– kształtowanie umiejętności kontroli nad własnymi ruchami
– wyrabianie płynności ruchu
Podczas rozwijania motoryki duzej i małej wykorzystujemy elementy Integracjai sensorycznej, dzięki któremj mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami.
Integracja sensoryczna rozpoczyna się już w okresie płodowym i trwa do około 7 roku życia. Nierozwinięcie określonych umiejętności w kolejnych stadiach rozwoju powoduje powstawanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka.