3 LATKI-ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU :)

DROGIE DZIECI!

NA NASZEJ STRONIE BĘDĄ POJAWIAŁY SIĘ KARTY PRACY, ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU, ZACHĘCAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY. ZAPROŚ RODZICÓW I RODZEŃSTWO DO WSPÓLNEJ ZABAWY🙂

PO POWROCIE DO PRZEDSZKOLA BĘDZIEMY JE OMAWIAĆ W SWOICH GRUPACH 🙂

MIŁEJ ZABAWY- WASZE CIOCIE 🙂

 

 

źródło:internet, pomysły własne nauczycielek

PRZEDSZKOLAKU STWÓRZ SWÓJ DALTOŃSKI PLAN DNIA-WIESZ, JAKIE TO WAŻNE 🙂

 

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA- TYDZIEŃ 30.03-03.04.2020

*WIERSZ „Awantura”

Poproś rodzica, żeby przeczytał Ci wiersz, spróbujcie zgadnąć jakich wyrazów brakuje!

Oj! Wybuchła na podwórku awantura,

Bo zginęły pewnej kurze cztery ………!

Kura gdacze, Kaczka ………..,

Krowa ryczy, Świnia …….,

Owca beczy, Koza ……..,

A na płocie, przy chlewiku,

Kogut pieje: – …………..!

Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,

Ze stodoły wyszło pisklę w ……….,

Odnalazła kura pióra I umilkła ………….,

A pisklęciu się dostała niezła bura!

*EKSPERYMENT-Co ma jajko w środku? – zabawa badawcza.

Przygotuj jajko surowe i ugotowane – sprawdźcie wspólnie z rodzicem co jest w środku obu jajek.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Czym się różnią te jajka?

Jak wyglądają?

Które jajko można zjeść?

*Obejrzyj ilustracje, opowiedz co się na nich znajduje. Jakie prace wykonuje gospodarz?

*WIERSZ-NAUCZ SIĘ NA PAMIĘĆ 🙂

W gospodarstwie pracy wiele (dziecko łapie się za głowę)

w dzień powszedni i w niedzielę.

Pan gospodarz już od rana (wstaje)

przerzuca duży stóg siana. (wykonuje gest przerzucania siana widłami)

Karmi kury, owce, krowę, (wyciąga ręce przed siebie – raz jedną, raz drugą)

w wiadrach dla nich nosi wodę. (idzie, kiwając się na boki i naśladując noszenie ciężkich wiader)

Traktorem wyjeżdża w pole, (trzyma kierownicę, poruszając się przed siebie)

słomę układa w stodole (wykonuje gest układania dużych kloców)

A gdy już skończona praca, (Ociera pot z czoła)

zmęczony do domu wraca (maszeruje w miejscu, po czym siada)

*Praca plastyczna ‚Marchewki’.

Potrzebne materiały: kartka papieru biała, pomarańczowa i zielona, klej, nożyczki, flamaster.

Wycinamy 5 trójkątów z pomarańczowej kartki i paseczki z zielonej. Przyklejamy trójkąty na białą kartkę. Poproś rodzica aby napisał na trójkątach cyfry od 1 do 5 i licząc razem przyklejaj odpowiednią ilość natki do trójkątów. Pochwal się swoimi marcheweczkami!

 

*WIERSZ „W POLU” Z. Dmitroc

„Rolnik rano rusza w pole Orać pługiem czarną rolę. Sieje zboże i buraki Z których później są przysmaki”

• Rozmowa na temat wiersza: -Dokąd rusza rano rolnik? -Co robi rolnik w polu? -Po co rolnik sieje zboże? -Jakie przysmaki robi się ze zboża, a jakie z buraków?

• „Prawda czy fałsz?”

-Wieś jest większa od miasta

-Zimą zbieramy z pola zboże

-Krowy jedzą cukierki i ciasto

-Traktor to maszyna do robienia naleśników

-Jabłka rosną na grządce

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA- TYDZIEŃ 23-27.03.2020

*hiacynt-praca plastyczna

Potrzebujemy: zielona bibułę, Klej, Nożyczki, Patyczek do uszu, Farbkę.

Wykonanie: Wycinamy liście i łodygę hiacynta z bibuły i je naklejamy na kartce.

Następnie moczymy patyczek kolorowej farbie i odbijamy na kartce tuż przy łodydze

 

*WIERSZYK

POPROŚ RODZICA O PRZECZYTANIE, NAŚLADUJ ODGŁOSY ZWIERZĄT:

Kiedy słonko jasno święci, na wycieczkę idą dzieci.

Idę ja, idziesz Ty, kaczki, koty,kury,psy.

Kaczka: kwa, kwa, kwa ( dzieci naśladują głosy kaczki)

Kotek:miau (dzieci naśladują głos kotka)

Kura:ko, ko, ko. (Dzieci naśladują głos kury)

A piesek hau. (dzieci naśladują głos pieska).

 

*POŁĄCZ ZWIERZĘTA Z ICH DZIEĆMI:

 

*WIOSENNE KWIATY-KROKUSY

Potrzebne będą: rolka po papierze, nożyczki, żółta i fioletowa farba, zielony papier, kartka z bloku technicznego, klej lub klej na gorąco.

Aby wykonać krokusy potrzebujemy pięć kawałków pociętej rolki – trzy z nich malujemy na żółto, a dwa na fioletowo. Żółte sklejamy ze sobą i powstaje nam kielich większego krokusa. Aby wykonać mniejszy kwiatek, należy złożyć jeden fioletowy kawałek rolki na pół, a drugi przeciąć w połowie, z tak powstałych części formujemy kielich i sklejamy razem. Kielichy kwiatów przyklejamy do kartki. Łodygi i listki wycinamy z zielonego papieru i również przyklejamy.

*ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

Rodzicu poproś dziecko żeby wymieniło zwierzęta mieszkające w gospodarstwie wiejskim. Możesz użyć kart z obrazkami zwierząt, dziecko wybiera, które mieszkają na wiejskim podwórku. Możesz również pokazać dziecku fotografie zwierząt.

*ZWIERZĘTA W GOSPODARSTWIE DOMOWYM.

wskaż, które z poniższych zwierząt można spotkać na podwórku

*NAZWIJ ZWIERZĘTA Z PODWÓRKA 🙂

 

 

*Wiosenne pączki. Wiersz

Posłuchaj wiersza, porozmawiaj z Rodzicami o jego treści.

„Na wierzbie nad samym rowem – srebrne kotki marcowe.

Na deszczu i na słocie srebrnieją im futra kocie.

Plucha i zawierucha.

Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.

Ale kotki marcowe nie piszczą.

Huśtają się na gałązkach.

Mruczą: -nareszcie wiosna! i sierść mają coraz srebrzystszą.

*Wykonaj pracę plastyczną „Bazie”

Przygotuj następujące materiały: Klej, gazeta, nożyczki, kartka A4 w dowolnym kolorze, brązowy flamaster/kredka/farba, wata.

WYKONANIE:Wytnij z gazety kształt dzbanka. Przyklej dzbanek do kartki. narysuj flamastrem/kredką gałązki wystające z dzbanka. uformuj z waty małe kuleczki. przyklej je do gałązek

 

 

*ZABAWA RUCHOWA

,,Pada deszcz”

Dziecko stoi na dywanie, na hasło: pada deszcz-chodzi i podnosi ręce tworząc z dłoni parasolkę, kiedy rodzic mówi: uwaga kałuża-udaje, że przeskakuje kałużę.

Na hasło: ulewa-dziecko ucieka i staje koło szafki lub kuca koło stołu, pod stołem, obok krzesła 🙂

*MYJEMY RĄCZKI-eksperyment

wykonajcie eksperyment w domu i zobaczcie, jak ważne jest mycie rączek mydłem 🙂

 

*SZLACZKI

 

*PIECZĄTKI Z ZIEMNIAKÓW

Potrzebne Ci będą:2 ziemniaki, foremki do ciastek-różne kształty, nożyk, farby, pędzelek, biała kartka papieru

wykonanie: poproś rodzica (lub próbuj sam pod okiem rodzica) przeciąć ziemniaki na pół, wciśnij foremkę- odkrój nożykiem wokół foremki, zdejmij foremkę, pomaluj kształt pędzelkiem z farbą, odbij pieczątkę

 

*Zaśpiewaj z nami- naucz się słów i melodii 🙂

 

ZADANIA DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA- TYDZIEŃ 16-20.03.2020

*Policz i wskaż właściwą liczbę

*Powiedz, gdzie znajduje się piesek: przed, w, za, obok(z prawej strony budy, z lewej strony budy), na

 

*KOLOROWY PAW

Będą Ci potrzebne: rolka po papierze, klej, kolorowy papier, nożyczki

odrysuj ręce na wybranych kartkach kolorowego papieru, wytnij dziób, oczy i łapki, przyklej do rolki 🙂

 

*ĆWICZYMY MOTORYKĘ MAŁĄ

Poproś rodzica o narysowanie linii na kartce, następnie próbuj wycinać według wzoru

*POLICZ KROPECZKI, NAZWIJ LICZBY

*POLICZ DO 10, POKAŻ NA PALCACH POSZCZEGÓLNĄ ILOŚĆ KROPEK 🙂

*LICZYMY DO 10

Potrzebne Ci będą: gąbka lub plastelina, cienkie patyczki do szaszłyków, kolorowe słomki

*

*Obejrzyj bajkę z Didi the Dragon:)

Znasz ją z zajęć z języka angielskiego z ciocią Kasią 🙂

*KOLORY- karta pracy

Poproś Rodzica o przeczytanie nazw kolorów, weź kredki i pomaluj zgodnie z nazwą koloru

wydrukuj lub przerysuj

*SZLACZKI, WYDRUKUJ LUB PRZERYSUJ I NAPISZ PO ŚLADZIE:

 

*Wysłuchaj piosenkę a następnie zaśpiewaj razem z nami 😊 Znasz ją z przedszkolnych zajęć z ciocią Natalią 😊

*Zadanie do piosenki: „Ponte Tus Zapatos”

Nazwij poniższe ubrania w j.hiszpańskim:

            el gorro

 

la chaqueta

los zapatos

la bufanda

*znajdź odpowiedni cień:

*SZLACZKI

POTRZEBNE CI BEDĄ:

kartka z bloku technicznego lub zwykłego rysunkowego

-flamaster

-drobne rzeczy jakie mamy pod ręką np. guziki, kamyki, bursztyny, koraliki, drobne płaskie klocki, pocięte słomki

Poproś Rodzica aby namalował  flamastrem, na kartce papieru,  wzory takie, jak na zdjęciu lub inne, według uznania 🙂

Następnie ułóż z przygotowanych materiałów ścieżkę,tak aby zapełnić całą linię.

*PSZCZÓŁKA

POTRZEBNE CI BĘDĄ:

-1 kartka białego koloru

-1 kartka żółtego koloru

-czarny flamaster lub kredka

-czerwony flamaster lub kredka

-kawałek wełny dowolnego koloru

-klej

-nożyczki

wykonaj PSZCZÓŁKĘ według poniższej instrukcji, poproś Rodzica o pomoc przy wycinaniu lub wycinaj sam po liniach narysowanych przez Rodzica 🙂

 

*POŁĄCZ W PARY, GDZIE MIESZKA ZWIERZĄTKO

WYDRUKUJ LUB ZRÓB TO ZADANIE NA KOMPUTERZE 🙂

*JESTEM KUCHARZEM

POTRZEBNE BĘDĄ: SZKLANKA MĄKI, PÓŁ SZKLANKI WODY, GŁĘBOKA MISKA, DOWOLNE MISECZKI, ŁYŻKI, KUBECZKI

WYKONANIE: DO GŁĘBOKIEJ MISKI WSYP MĄKĘ, WLEJ WODĘ I WYMIESZAJ WSZYSTKO RĄCZKĄ LUB ŁYŻKĄ

BAW SIĘ TAK, JAK LUBISZ- W GOTOWANIE 🙂

JEŚLI CIASTO BĘDZIE SIĘ ZA BARDZO LEPIŁO, DOSYP MĄKĘ.

Strona internetowa wykorzystuje pliki cookies : Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz tę politykę. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close