Program MathRiders Starter pomaga dzieciom rozwijać ich wrodzone zdolności uczenia się przedmiotów ścisłych. Poprzez zabawę pomagamy najmłodszym w zrozumieniu podstawowych zasad i pojęć matematycznych. Nasze zajęcia wspomagają intelektualny i osobisty rozwój dzieci. Zabawa, poza tym, że sprawia przyjemność, jest też głównym narzędziem zrozumienia, analizy i przetwarzania informacji i wiedzy. Przez zabawę dzieci ćwiczą i doskonalą swoje zdolności, sprawdzają i badają to, co zaczynają rozumieć.
Matematyka jest wszędzie. Stanowi ona dużą część wczesnego dzieciństwa i małe dzieci rodzą się z nieformalnym rozumieniem matematyki. Bardzo często maluchy wykazują większą pomysłowość,
kreatywność i zrozumienie dla prawdziwej natury matematyki niż dorośli. Bardzo ważne jest, aby stworzyć dzieciom środowisko bogate w matematykę i pozwolić im rozwijać ich naturalne umiejętności i zainteresowania używając języka matematyki oraz otwartego, pozytywnego podejścia.
Zabawa, poza tym, że sprawia przyjemność, jest też głównym narzędziem zrozumienia, analizy i przetwarzania informacji i wiedzy. Przez zabawę dzieci ćwiczą i doskonalą swoje zdolności, sprawdzają i badają to, co zaczynają rozumieć. Nauka przez zabawę daje dziecku poczucie odpowiedzialności, a w konsekwencji wzmacnia poczucie własnej wartości.
Zbudowanie solidnych podstaw matematyki wymaga podejścia opartego na systematyczności. Powtarzalność zadań i ciągła praktyka buduje pewność siebie i pozwala na dogłębne zrozumienie omawianych zagadnień.
Aby stworzyć te solidne podstawy, prezentujemy dzieciom następujące obszary matematyki:
- Zmysł liczbowy i działania – rozumienie liczb całkowitych i faktu, że liczby reprezentują ilość; liczenie,
porządkowanie, porównywanie, ale także dodawanie i odejmowanie.
- Wstęp do algebry – rozpoznawanie, powielanie oraz tworzenie wzorów zależności.
- Geometria i zmysł przestrzenny – rozpoznawanie figur i brył oraz opisywanie zależności
przestrzennych, czytanie map, wizualizacja obiektów w przestrzeni oraz zastosowanie geometrii
w rozwiązaniu zadań.
- Miary – poznawanie sposobów mierzenia i porównywania; rozumienie, czym jest
jednostka, oraz rozumienie pojęć: długości, wagi, temperatury, objętości, czasu, pieniędzy.
Analiza danych – używanie wykresów, tabel i grafów w celu organizacji, porównywania
i interpretacji danych.
W tych wczesnych latach nauki dzieci kształtują swoje pojęcie o tym, czym jest matematyka oraz o sobie samych, jako osobach uczących się tego przedmiotu. Przekonania te wpływają na ogólną postawę dzieci do matematyki oraz na ich osiągnięcia w tej dziedzinie. Małe dzieci nabywają dużo wiedzy matematycznej poprzez codzienne czynności i zabawę. Zgłębienie pięciu powyższych elementów prowadzi do lepszego zrozumienia, jak i używania języka matematycznego.